شناسهٔ خبر: 67764239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون قرارگاه کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح

۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سربازان وظیفه پرداخت شد

زنجان - ایرنا - معاون هدایت و حمایت اشتغال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طی ۲ سال گذشته به منظور اشتغالزایی ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سربازان وظیفه پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور روز یکشنبه در جلسه تبیین خدمت وظیفه عمومی با تاکید بر مهارت آموزی و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، افزود: در دهه های گذشته با مشکل اعزام سربازان مواجه بودیم، چون منابع آموزشی ۲ برابر حال حاضر سرباز جذب می کردند و روند رشد جمعیت در دهه های ۶۰ و ۷۰ افزایشی بود و همین مهم سبب افزایش تعداد متقاضیان خدمت سربازی می شد.

وی، مسائلی نظیر کاهش جمعیت و وجود برخی آسیب ها نظیر تک فرزندی را از علل کاهش متقاضیان خدمت سربازی نسبت به دهه های گذشته عنوان کرد و گفت:تمامی این موارد اهمیت نیروهای مسلح را دو چندان کرده است.

️معاون هدایت و حمایت اشتغال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه فلسفه خدمت سربازی صرفا تامین، دفاع و امنیت نیست، اضافه کرد: عرصه خدمت سربازی باید برای سربازان دستاورد داشته باشد و موضوع رشد و تعالی سربازان مدنظر قرار گیرد. ️

این مسوول با بیان اینکه سربازی بهترین محیط برای تعلیم و تربیت است، گفت:تلاش می کنیم سربازی را اثربخش‌تر کنیم. ️

وی با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان به ۲ شیوه عمومی و تخصصی انجام می شود، اظهار داشت: در زمینه عمومی سربازان موظف به گذراندن ۵۰ ساعت آموزش در زمینه مهارت های زندگی هستند. ️

رحیمی پور با بیان اینکه معتبرترین مدرک مهارتی در زمینه مهارت آموزی به سازمان فنی حرفه ای تعلق دارد که یک مدرک بین المللی است، گفت:طبق سند ملی مهارت آموزی که به تصویب رسیده، دستگاه های دولتی موظف هستند در زمینه مهارت آموزی به ما کمک کنند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این جلسه، گفت:هماهنگی و هم افزایی خاصی در استان زنجان در بین نیروهای مسلح حاکم است. ️

سردار جهانبخش کرمی خاطر نشان کرد: این اتحاد و هم افزایی که بسیار ستودنی است در تمامی صحنه های حساس و مورد نیاز به خوبی نمایان می شود.

نظر شما