شناسهٔ خبر: 67764212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور

شیراز - ایرنا- معاون پیشگیری و مراقبت از آسیب های اجتماعی اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم با هدف توسعه و تقویت فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید عین الله طیموری فرد،یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و اولین لیگ علمی پژوهشی یاریگران زندگی در شیراز، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نخستین وظیفه حوزه پرورشی آموزش و پرورش، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان است.

وی افزود: برای داشتن مدارس عاری از آسیب‌های اجتماعی باید برنامه ریزی کرد و در این مسیر از مشارکت دانش آموزان در پیشگیری از این آسیب‌ها بهره‌گرفت.

طیموری‌فرد ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دانش آموزان فعال، گل سر سبد مدارس هستند که علاوه بر توانمند سازی خود، دیگران را نیز توانمند می‌کنند و در جشنواره نوجوان سالم نیز شاهد خلاقیت بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان در این مسیر هستیم.

معاون اداره‌کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مهمترین شاخصه جشنواره نوجوان سالم، تشکیل کارگروهی از دانش آموزان است که همگی در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند.

بر اساس اعلام معاون پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره امور تربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس، در سیزدهمین دوره جشنواره استانی نوجوان سالم ، ۲۸ هزار اثر از دانش آموزان فارس به دبیرخانه استانی ارسال شد که۳۵۰ اثر به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند و در ۸۰ اثر برتر نیز به مرحله کشوری این جشنواره معرفی می شوند.

حسن‌پور گفت: همچنین از ۴۰۰ مدرسه مجری طرح یاریگران زندگی در فارس، ۳۰ مدرسه اقدام به برپایی غرفه آثار خود که این آثار مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت و در پایان آموزشگاه‌های شاهد۲ جهرم و شهید وحیدی رستم به ترتیب اول و دوم و مدارس آل یاسین مرودشت و افسریه ناحیه یک شیراز به طور مشترک سوم شدند.

طرح یاریگران زندگی، افزایش توانمندی دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را دنبال می‌کند و آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کنند.

نظر شما