شناسهٔ خبر: 67764166 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

در فیلم کوتاه به مناطق دور از تمدن شهری کمتر پرداخته شده است/ مخاطب باید فضای بیشتری برای تامل داشته باشد

تهیه کننده فیلم کوتاه «کاکازار»در گفت و گوبا خبرنگار هنرآنلاین گفت: در فیلم‌های کوتاه به موضوع نشان دادن مصائب مردمان کشور در مناطق دور از تمدن شهری، به شکلی که از نظر بصری نیز ارزش هنری داشته باشد، کمتر پرداخته شده است.

صاحب‌خبر -

گروه سینما هنرآنلاین، آرش شیروانی، تهیه کننده فیلم کوتاه «کاکازار» در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینما هنرآنلاین گفت:

براین باورم که به موضوع نشان دادن مصائب مردمان کشور در مناطق دور از تمدن شهری، به شکلی که از نظر بصری نیز ارزش هنری داشته باشد، کمتر پرداخته شده است.

او ادامه داد: فیلم کوتاه مثل یک‌ نقاشی است، ممکن است افراد مختلف برداشت‌های مختلفی از آن داشته باشند. بنابراین یک فیلم کوتاه خوب از نظر من فیلمی است که بتواند در کنار جنبه‌های هنری، مخاطب را به فکر فرو ببرد. تلاش‌ ما نیز بر این بوده تا بتوانیم با کمتر نشان دادن قضاوت‌های شخصی، فضای بیشتری را برای تامل مخاطب فراهم کنیم.

 

تهیه کننده فیلم کوتاه «کاکازار» گفت: فیلم کوتاه امکان ورود استعدادهای جوان بیشتری را به این عرصه فراهم می‌کند؛ بنابراین با تسهیل شرایط ساخت فیلم کوتاه، می‌توان این استعدادها را شکوفا کرد اما آنچه به نظر می‌رسد این است که می‌بایست همکاری بیشتری از طرف ارگان‌های مربوطه صورت گیرد.

او ادامه داد: همه می‌توانند مخاطب فیلم کوتاه باشند اما از آنجایی که نمایش و انتشار فیلم‌ کوتاه نسبت به فیلم‌های بلند و سریال‌ها کمتر صورت می‌گیرد، مخاطبان کمتری‌ موفق به تناشای آنها می‌شوند. نمایش و انتشار این فیلم‌ها باید توسعه داده شود تا مخاطبان بیشتری موفق شوند از تماشای فیلم‌های کوتاه بهر‌مند شده و از آن بیاموزند و لذت ببرند.

کاکا

آرش شیروانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با توسعه فرهنگ فیلم کوتاه، به زودی حضور بیشتر و گسترده‌ار فیلمسازان و مخاطبان را در این زمینه شاهد باشیم.

 

نظر شما