شناسهٔ خبر: 67762368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سه سال گذشته

۱۸ روستای دیواندره از آب شرب برخوردار شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طی سه سال اخیر، با آبرسانی به ۱۸ روستای دیواندره، آب شرب بیش از هشت هزار و ۶۴۸ نفر تامین شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد فرهاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج افزود: در این مدت آبرسانی به روستاهای چول بلاغ، شاه ولی، ظفرآباد، قلعه روته، کلکان، گل تپه علیا، ابراهیم آباد، علی آباد یاپل، کیله کبود، کانی سفید کلکان، کتک، کس نزان، قلعه جقه، کانی چای، سه تیان، احمد کر و کانی سفید اجرا شد.

وی با بیان اینکه محل تأمین این اعتبارات، منابع طرحهای ملی بود، افزود: بیشترین جمعیت در میان این ۱۸ روستا مربوط به روستای کلکان با ۲۸۵ خانوار و جمعیت هزار و ۱۹۸ نفر بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه این روستاها جزو روستاهای مجتمع اوباتو است، گفت: تأمین آب این مجتمع که در اصل ۷۲ روستا را زیر پوشش قرار می دهد از تصفیه خانه آب شهر دیواندره انجام می شود.

فرهاد ادامه داد: در ۳ سال اخیر به بیش از ۱۳۶ روستای استان که عمدتا با تنش آبی مواجه بودند آبرسانی صورت گرفته و در مجموع بیش از ۶۵ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره مند شدند.

نظر شما