شناسهٔ خبر: 67762289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبرسانی به بیش از ۲۳ هزار نفر از ساکنان روستاهای بهار

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آبرسانی به ۲۳ هزار و ۹۷۹ نفر از ساکنان روستاهای استان در بهار ۱۴۰۳ با اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرهاد بختیاری‌فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از روستاهای کشور به دلایل متعددی از دسترسی به آب سالم و پایدار محروم مانده بودند که وزارت نیرو برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها اقدامی جهادی را با عنوان جهاد آبرسانی آغاز کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع پروژه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ تا به امروز، اقدامات لازم برای آبرسانی به روستای محروم استان همدان با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع)، انجام شده است.

بختیاری فر با بیان اینکه ما همواره از استان‌های برتر در اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی هستیم، تصریح کرد: در بهار سال جاری، آبرسانی به ۲۱ روستا انجام شده و ۲۳ هزار و ۹۷۹ نفر در قالب هفت هزار و۶۹۹ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: همچنین روستاهای ملاولی در اسدآباد، سنگ سفید، زاغه، دستجرد، مالک اشتر، حصار قره‌باغی، رسول آباد سفلی و گنده‌جین در بهار، اشترمل در تویسرکان، جربانلو در رزن، روستاهای تجرک و قشلاق در فامنین، روستاهای چالو و عظیم دره در کبودرآهنگ، کرک سفلی و شیراوند در نهاوند و چشین، ارزانفود، حیدره بالای شهر و سیمین ابرو در همدان، فصل بهار ۱۴۰۳ آبرسانی شدند تا مشکلی برای تأمین آب شرب در تابستان، نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی به این روستاها از طریق؛ بهسازی چشمه، اجرای خط انتقال، ساخ مخزن، ساخت ایستگاه پمپاز و اصلاح شبکه توزیع، انجام شده است.

نظر شما