شناسهٔ خبر: 67761332 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیما:

بذرپاش به دنبال قیمت دستوری در بازار است/ کاهش ۵٠ درصدی قیمت بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیما: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیما اظهار داشت: دیوان عدالت اداری رای به آزادسازی بلیت هواپیما را داده و آقای بذرپاش حرمت قانون را نگه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری امروز با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: اجرای قانون برنامه پنجم تکلیف است و در این برنامه مقرر شده که نرخ بلیت هواپیما آزاد شود که این قانون از سال ٩۴ تا سال ٩٧ به اجرا رسید. 

وی ادامه داد: از آثار آزادسازی نرخ بلیت هواپیما افزایش دسترسی مردم به سفر هوایی بود بطوریکه در سال ٩۴ میزان جابه‌جایی ١٧ میلیون نفر بود که این عدد تا سال ٩٧ به ٢۴ میلیون مسافر رسید و در حالی که نرخ رشد جابه‌جایی مسافر در برنامه توسعه ٨ درصد بود این عدد به ٢٠ درصد رسید . 

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به لغو اجرای قانون برنامه و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در سال ٩٧ گفت: در سال ٩٧ به دلیل نوسانات ارزی دوباره دولت در بازار مداخله کرد و قیمت مصوب برای بلیت هواپیما تعیین شد که از تبعات این تصمیمات زمینگیر شدن هواپیماها بود که چرا نقدینگی برای تعمیر و نگهداری ناوگان در اختیار نداشتند. 

اسعدی سامانی افزود: در حالی امروز میزان تقاضا در بازار برای خرید بلیت هواپیما ٣۶ میلیون نفر است با کمبود ناوگان مواجه هستیم و امروز ١١٣ فروند هواپیما در ناوگان زمینگیر هستند که قابلیت برگشت به ناوگان را دارند و با ۵٠٠ میلیون دلار می‌توان این تعداد هواپیما را به ناوگان برگرداند که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به بازگشت هواپیماهای زمینگیر می‌توان کمک کرد.

وی درباره اظهارات روز گذشته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت ظلم به مردم است و باید نرخ‌ها اصلاح شوند و راهی جز این نیست، مدعی شد: دیوان عدالت اداری رای به آزادسازی بلیت هواپیما را داده و آقای بذرپاش حرمت قانون را نگه دارد، در حال حاضر مدافعان قیمت‌های دستوری دو گروه هستند گروه اول دلالان و گروه دوم اقای بذرپاش.

اسعدی سامانی گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما قیمت‌های به روز شده در بازار تا ۵٠ درصد کاهش پیدا کرده‌ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما