شناسهٔ خبر: 67763677 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور کشور در گفتگو با ایلنا؛

قیمت ها رقابتی و پائین هستند/ حذف توزیع کنندگان از بازارگاه درست نبود

عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور کشور در گفتگو با ایلنا؛ عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور گفت: با مراجعه و پیگیری‌های انجمن، نهایتا جهاد کشاورزی متوجه شد که حذف توزیع کنندگان امکان ندارد و به تدریج این شرایط مساعد شد و ما به بازارگاه برگشتیم.

صاحب‌خبر -

نورالدین محمدخانی، عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با چگونگی شکل گیری و فعالیت های این انجمن اظهار داشت: ما قبل ازسال ۹۵ به دنبال تشکیل این انجمن بودیم، اما در آن زمان بیشتر اعضای ما به صورت شخصیت حقیقی فعالیت می‌کردند و به صورت حقوقی فعالیتی نداشتند و با مراجعه به جهاد کشاورزی به اعضاء پیشنهاد دادیم که همه با ثبت شرکت بصورت حقوقی اقدام کنند و هم اکنون ۱۸۰ شرکت در این زمینه فعالیت دارند.

او ادامه داد: به این صورت ثبت شرکت مقداری زمان برد تا سال ۹۶ که متاسفانه آقای ترامپ در آمریکا به حکومت رسید و تحریم ها شروع شدند. همزمان با شدت گرفتن تحریم‌ها قیمت ارز افزایش یافت و ارز محدود شد و از طرف دیگر دولت واردات را سهمیه بندی کرد و برای ذرت و سویا قیمت گذاری شد.

حذف توزیع کنندگان از بازارگاه اشتباه بود

محمدخانی تصریح کرد: از نظر بنده آن زمان یک روند اشتباهی در دولت شکل گرفت که عنوان شد توزیع کنندگان و واسطه ها و دلال ها باید از شبکه حذف شوند و برنامه ی بازارگاه را به صورتی نوشتند که کلا توزیع کننده ها را حذف کنیم.

 عضو هیئت مدیره و نائب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور افزود: با مراجعه و پیگیری‌های انجمن، جهاد کشاورزی هم متوجه شد که اصلا حذف توزیع کنندگان امکان ندارد و به تدریج این شرایط مساعد شد و ما به بازارگاه برگشتیم و اگر اغراق نباشد شاید بیش از ۵۰ درصد توزیع کنندگان در بازارگاه عاملین توزیع هستند.

قیمت ها رقابتی و پائین هستند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از ورود بازارگاه باز هم فعالیت می کنید گفت: بعضی از اعضاء هستند که واردات انجام می دهند، برخی کارخانه دارند، برخی از اعضاء هستند که هم مرغ دار هستند وهم کار توزیع انجام می دهند  ولی ما به صورت عاملین توزیع حلقه واسط بین وارد کننده یا تولید کننده و مصرف کننده هستیم و یک بخشی را به صورت بازاریابی برای وارد کننده انجام می دهیم و یک بخشی را ساپورت مالی می کنیم و از وارد کننده نقد می خریم و  به صورت مدت دار به توزیع کننده می فروشیم و یک بخشی هم خود وارد کننده مهلت می دهد اما به دلیل اینکه مرغ دارها بازار را نمی شناسند و اشراف ندارند ما به عنوان عامل توزیع  بازار را به صورت مویرگی می شناسیم و بار مدت دار را می توانیم توزیع کنیم.

سیاست تک نرخی کردن ارز تصمیم درستی است

محمد خانی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با اینکه آیا شما یک شبکه ی مرتبط بهم و درهم تنیده هستید که ازیک طرف به مرغ داران و از طرف دیگر به کارخانه های تولید خوراک دام و طیور و وارد کنندگان ارتباط دارید گفت: بر خلاف تصور یک عده یکی از حسن هایی که عاملین توزیع دارند این است که باعث ایجاد رقابت و پائین آمدن قیمت ها در بازار می شوند و در حال حاضر به قدری قیمت ها پائین هستند که دیگر جهاد کشاورزی اجازه پائین آوردن قیمت ها را نمی دهد.

عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن توزیع‌کنندگان دام و طیور همچنین در ارتباط با چالش ها و موانعی که در پیش رو دارند گفت: طبیعتا موانع زیادی وجود دارد و ما در حال حاضر از بعد از توزیع به قضیه نگاه می کنیم و در این خصوص صحبت می کنیم اما در کل اگر تصمیمی که آقای پزشکیان در مورد تک نرخی کردن ارز دارند انجام دهند خیلی از مشکلات خود به خود حل می شوند و خیلی از کارها خود به خود نظام می‌گیرند. 

 

انتهای پیام/

نظر شما