شناسهٔ خبر: 67760366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعیین تکلیف پروژه شهید کاظمی به قم واگذار شود تعیین تکلیف پروژه شهید کاظمی به قم واگذار شود

استاندار قم با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پروژه شهید کاظمی گفت: این حجم از نازیبایی در هسته مرکزی شهر زیبنده نیست و باید تلاش شود تعیین تکلیف این پروژه به قم واگذار شود تا بتوان تصمیم‌گیری و روند اجرای پروژه را سرعت بخشید.

صاحب‌خبر -

سید محمد آقامیری صبح امروز یکشنبه در جلسه شورای سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم تسریع در روند پروژه‌های هسته مرکزی گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی، برخی بانک‌ها و تعاونی‌ها برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در بعضی پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

او با بیان اینکه روند فعالیتی شهرداری قم در تملکات و آزادسازی مغازه‌های قبرستان نو قابل‌تقدیر است، افزود: مردم از تسریع و اجرای این پروژه رضایت دارند و مدیران استان نیز از فعالیت‌های شهرداری قم در این پروژه تشکر می‌کنند.

استاندار قم تملکات مغازه‌های داخل محدوده امنیتی حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از مالکان این مغازه‌ها دعوت شود تا درخصوص پروژه برای آنها توضیحاتی ارائه و با قیمت عادلانه‌ای تملکات این مغازه‌ها انجام شود.

آقامیری با تأکید بر اینکه پروژه شهید کاظمی نیز نیازمند تعیین تکلیف است، اضافه کرد: این حجم از نازیبایی در هسته مرکزی شهر زیبنده نیست و باید تلاش شود تعیین تکلیف این پروژه به قم واگذار شود تا بتوان تصمیمات و روند اجرای پروژه را سرعت بخشید.

استاندار قم با اشاره به لزوم بازآفرینی محلات اطراف حرم مطهر، ادامه داد: مشکل تأمین سرویس بهداشتی و به‌ویژه حمام در پیرامون حرم مطهر با وجود اجرای پروژه‌های مختلف، با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

 طرح پروژه شهید کاظمی با هدف تسهیل در عبور و مرور خودرو‌ها و ایجاد راه دسترسی از خیابان شهید کاظمی برای خیابان شهدا و خیابان شهید منتظری از سال ۱۳۸۲ در دستور کار قرار گرفت. این طرح قرار بود در سه طبقه به اجرا درآید و این طبقات شامل خیابان، پارکینگ و ساختمان باشد، اما با تغییرات در هدف اولیه و مشکلات و موانع دیگر هنوز به سرانجام نرسیده است.

 

نظر شما