شناسهٔ خبر: 67759982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش بینی آب و هوای هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۳۱ تیر

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد، صبح امروز_یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با افزایش رطوبت نسبی هوا از لحاظ دمایی، کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: کماکان وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب‌شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و دریا به‌ویژه در شرق تنگه هرمز، نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد خاطرنشان کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک‌ونیم متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد در این نواحی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن دیگر شناورها در نظر گرفته شود.

حمزه‌نژاد افزود: بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات و مناطق مستعد استان به‌ویژه شهرستان‌های حاجی‌آباد و بشاگرد، رشد ابر، رگبار باران و رعدوبرق، افزایش باد و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در سایر نقاط که شرایط بارشی فراهم نیست، وقوع تندباد لحظه‌ای، بروز گردوغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما