شناسهٔ خبر: 67759850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام صهیونیست:

بندر الحدیده باید نابود شود/ یمن آسیب اقتصادی زیادی به ما وارد کرد

تهران-ایرنا- وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات نیروهای مسلح یمن به زیرساخت های این رژیم و وارد آوردن آسیب های اقتصادی به آن گفت که بندر الحدیده در غرب یمن باید به‌ طور کامل نابود شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، «آویگدور لیبرمن» افزود که نیروهای مسلح یمن آسیب‌های اقتصادی زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کرده از این رو باید بندر الحدیده در غرب این کشور به طور کامل ویران شود و در این راستا به یک حمله هم نباید اکتفا کرد.

رهبر حزب «اسرائیل بیتنو» تاکید کرد: شکست اطلاعاتی امروز در مقابل حزب‌الله و لبنان و سوریه بزرگ‌تر از شکست هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) در مقابل حماس است.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این حمله توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صدها تن مواد منفجره انجام شده است.

همچنین به گزارش رسانه‌های یمنی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با وبگاه عبری «واللا» حمله جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیلی به الحدیده را تائید و این حملات را در واکنش به حمله پهپادی به تل‌آویو برشمرد.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله توسط رژیم اسرائیل و در پاسخ به حمله پهپادی روز جمعه یمن به تل آویو صورت گرفت.

نیروهای مسلح یمن بامداد جمعه ۲۹ تیر ماه با پهپاد جدید و تهاجمی «یافا» به شهر اشغالی تل‌آویو حمله کرد که در نتیجه آن یک صهیونیست کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

ارتش و نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ساعتی پس از این حادثه سکوت و اعلام کردند که در حال بررسی موضوع هستند. این نهادها ساعت ها پس از انتشار بیانیه نیروهای مسلح یمن، این حمله را تایید کردند.

این پهپاد رادارگریز، پس از ورود به حریم هوایی تل‌آویو، یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا در این منطقه هدف قرار داد.

نظر شما