شناسهٔ خبر: 67750752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

صنعا:

پاسخ ما به آمریکا و اسرائیل سخت خواهد بود/ تجاوزات مانع حمایت ما از غزه نمی‌شود

مقامات یمن در سخنانی تاکید کردند که پاسخ نیروهای مسلح این کشور به تجاوز امروز (شنبه) آمریکایی - صهیونیستی به الحدیده سخت خواهد بود و این تجاوزات مانع از حمایت صنعا از غزه نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاعات یمن در پیامی خاطرنشان کرد: پس از بمباران یمن پاسخ ما به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بسیار سخت خواهد بود.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز در این باره گفت: فشار بر یمن برای توقف حمایت از غزه رویایی است که محقق نمی‌شود و تجاوز وحشیانه اسرائیل فقط عزم، استواری، تداوم حمایت ما از غزه را افزایش می‌دهد.

«نصرالدین عامر» معاون رئیس سازمان رسانه‌ای انصارالله نیز به الجزیره گفت: تجاوز اسرائیل به الحدیده تنها عزم ما را برای حمایت از غزه افزایش می‌دهد.

وی افزود: ما مطمئن هستیم که تجاوز به الحدیده توسط هواپیماهای اسرائیلی انجام شده است. آنها در چند حمله مخازن سوخت تامین کننده برق در الحدیده را هدف قرار دادند.

همچنین «سید محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در این باره تاکید کرد: بمباران دشمن اسرائیل، ملت یمن را متحد می‌کند و حملات مؤثرتر ما را به همراه خواهد داشت. جنایت تجاوزکارانه اسرائیل بدون اتحاد و حمایت آمریکا و انگلیس و مشارکت آنها در آن رخ نمی داد.

سید الحوثی افزود: این جنایت اسرائیل ما را از ادامه حمایت از غزه باز نمی‌دارد، بلکه عملیات‌هایی خواهد بود که این رژیم موقت را ساقط می‌کند.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تاوان هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی را خواهد پرداخت و ما با تشدید تنش با آن مقابله خواهیم کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر امروز (شنبه) شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند.

رسانه های یمنی گزارش داده اند، هواپیماهای رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار داد که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده ای در مناطق اطراف آن شد.

رسانه های یمنی گزارش دادند این حمله با استفاده از جنگنده های اف ۳۵ صورت گرفته است.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد این حمله چند شهید و مجروح برجای گذاشته است.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با وبگاه عبری واللا حمله جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیلی به الحدیده را تأیید و این حملات را در واکنش به حمله پهپادی به تل‌آویو برشمرد.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله توسط رژیم اسرائیل و در پاسخ به حمله پهپادی دیروز (جمعه) یمن به تل آویو صورت گرفت.

نظر شما