شناسهٔ خبر: 67759588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

هنرستان‌های هم‌جوار صنعت، پلی بین آموزش و صنعت است

استاندار زنجان گفت: طرح هنرستان‌های هم‌جوار صنعت اتفاق خوبی بوده و چنین مراکزی پلی بین صنعت و حوزه آموزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز_ یکشنبه سی‌ویکم تیر- در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: دخیل کردن سنجش‌های تحصیلی، اقدام مؤثری در کاستن استرس کنکور از روی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه در آزمون‌های نهایی بخشی از توان دانش‌آموزان در سال‌های دوران تحصیل مورد سنجش قرار می‌گیرد و این سنجش، مقدمات، لوازم و زیرساخت‌هایی را لازم داشت، گفت: در این راستا تمام تلاش‌ها در راستای تأمین امکانات و فضاهای امتحانی، تمهیدات لازم برای تصحیح اوراق امتحانی به منظور تحقق عدالت آموزشی به کار گرفته شد.

استاندار زنجان درباره طرح هنرستان‌های هم‌جوار صنعت نیز اظهار کرد: این اتفاق خوبی بوده و چنین مراکزی پلی بین صنعت و حوزه آموزش است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مهمی در استان داریم که می‌توانند در این خصوص پای کار باشند و کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه «تربیت بدون توقف»، شعار کلاس‌های تابستانی سال‌جاری است، افزود: کلاس‌های تابستانی در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی با حضور ۷۵ هزار نفر رشته دایر شده است.

علی اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح اردوهای یک روزه دانش‌آموزان در استان ادامه داد: این اردوها با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی اجرا می‌شود.

وی از آغاز اجرای اردوی راهیان پیشرفت دانش‌آموزشی از هفته جاری با اعزام ۸۰ نفر به سازمان هوا فضای تهران خبر داد و گفت: این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های علمی و ایجاد انگیزه در آنان برای تلاش‌های علمی است.

وی افزود: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آئین‌نامه فعالیت‌های تابستانی تدوین و اجرا می‌شود.

نظر شما