شناسهٔ خبر: 67759459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس امور آبفای لنگرود:

خطوط فرسوده آب لنگرود، نیازمند اعتبارات ویژه است

طاهره رفعتی

رئیس امور آبفای لنگرود، با تاکید بر لزوم بازسازی و بهسازی سیستم‌های آبرسانی شهرستان که دارای عمر ۴۰ ساله است، خاطرنشان کرد: با اعتبارات ویژه ملی و استانی باید این خطوط فرسوده را تعویض کنیم تا جلوی هدررفت آب را بگیریم.

صاحب‌خبر -

رضا رحیمی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای تقویت آب شرب شهرستان لنگرود، اظهارکرد: امیدواریم با کمک فرماندار فاز چهارم رینگ دور شهر لنگرود را آغاز کنیم.

وی ایستگاه پمپاژ را قلب آبرسانی شهرستان دانست و افزود: به دنبال تخصیص اعتبار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری جهت احیا و تعمیر پمپ‌های ۲۰۰ کیلوولتی این ایستگاه با هدف تامین آب مستمر و پایدار و بهداشتی هستیم.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب لنگرود از تخصیص اعتبار ۴.۹ میلیارد تومانی کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۲ در حوزه تامین آب شرب شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ۱۱۴ روستای تحت پوشش و پنج شهر بزرگ داریم که از طریق ۳۵ ایستگاه پمپاژ آبرسانی می‌شوند و لذا نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

رحیمی پور با بیان اینکه یک مخزن ذخیره ۱۵ هزار مترمکعبی داریم، عنوان کرد: با به روزرسانی تجهیرات و جلوگیری از هدررفت آب می توانیم در پیک مصرف آب، به شهروندان خدمت‌رسانی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی و بهسازی سیستم‌های آبرسانی شهرستان که دارای عمر ۴۰ ساله است، خاطرنشان کرد: با اعتبارات ویژه ملی و استانی باید این خطوط فرسوده را تعویض کنیم تا جلوی هدررفت آب را بگیریم.

رئیس امور آبفای لنگرود تعداد مشترکین شهرستان را ۸۱ هزار نفر دانست و ادامه داد: نیازمند یک مخزن ذخیره دیگر هستیم.

وی از مردم خواست از نصب پمپ‌های مستقیم روی شبکه آبرسانی خودداری کنند و یادآور شد: استفاده از مخزن‌های ذخیره ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتری علاوه بر مدیریت مصرف، از افت فشار آب در فصول گرم جلوگیری می‌کند.

رحیمی پور بدهی مشترکین شهرستان را حدود ۱۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در سطح شهرستان مشکل قطعی آب نداریم و به دلیل اجرا نشدن کامل رینگ دور شهر، در طول روز شاهد افت فشار در انتهای شبکه هستیم.

انتهای پیام

نظر شما