شناسهٔ خبر: 67759009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

دمای هوای زنجان به ۴۰ درجه می‌رسد

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی هفته جاری هوای گرمی در استان حاکم و دمای هوا به ۴۰ درجه خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، در هفته جاری روزهای گرمی در پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: به ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق گرمسیر زنجان به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی دمای هوای استان زنجان با بیان اینکه بارش‌های رگباری، پراکنده و محلی و وقوع رعدوبرق برای برخی مناطق استان پیش‌بینی شده است، گفت: شرایط جوی مشابهی نیز مستقر خواهد شد و بعدازظهر فردا بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در برخی نواحی محتمل است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه و مسیل‌ها وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوای شهر زنجان نیز به بیش از ۳۸ درجه خواهد رسید، ادامه داد: اواخر هفته جاری دمای هوا به طور نسبی کاهش پیدا خواهد کرد و دمای هوا به ۴۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس مسئول پیش‌بینی دمای هوای استان زنجان گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۲۲ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت دو درجه افزایش پیدا کرده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان گفت: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۹ و ۳۴ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۵ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۵ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۱ درجه و ماه‌نشان ۲۲ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

نظر شما