شناسهٔ خبر: 67761224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

اردبیل سردتر می‌شود/حکمفرمایی تابستان از اواسط هفته

اردبیل- مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت: امروز شاهد جوی نسبتاً ناپایدار با آسمانی غالباً نیمه ابری در اردبیل همراه با ماهش نسبی دما خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز هوای اردبیل در پاره‌ای از اوقات توأم با رخداد مه، همراه با وزش تندبادهای موقتی و در برخی از نواحی رگبار باران و رعدوبرق خواهد بود و دمای هوا نیز نسبت به دیروز کاهش نسبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از امشب ضمن کاهش ابرناکی، ناپایداری‌ها از استان خارج می‌شوند اما از فردا دمای هوا چند درجه‌ای افزایش یافته و طی روزهای میانی هفته جوی نسبتاً پایدار و کاملاً تابستانه استان را فرا خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: پیش بینی می‌شود در شهرستان‌های شمالی استان و شهرستان کوثر طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به ۳۶ تا ۳۹ درجه سلسیوس برسد.

کوهی ادامه داد: بر این اساس به گروه‌های حساس و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود و در همین زمان در شهرستان‌های مرکزی و خلخال دمای هوا به ۲۸ تا ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی گفت: بنابراین به هم استانی‌های اردبیلی تاکید می‌شود؛ در مصرف آب و حامل‌های انرژی به ویژه برق صرفه جویی های لازم را به عمل آورند.

مدیرکل هواشناسی اردبیل تصریح کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی، در برخی نواحی کوهپایه ای استان رخداد رگبارهای پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

کوهی اضافه کرد: از بعد از ظهر روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی که با رطوبت خزری همراه است با کاهش دمای هوا و افزایش ابرناکی، احتمالاً در برخی از نواحی رخداد رگبار باران انتظار می‌رود.

نظر شما