شناسهٔ خبر: 67758937 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات:

نتایج توسعه زیرساخت‌های شبکه پستی کشور در آینده مشخص می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: عمده اقداماتی که در شرکت ملی پست انجام شد، مربوط به زیرساخت‌های شبکه پستی کشور است که شیرینی آن را در آینده تجربه خواهیم کرد و امیدواریم آیندگان قدر این زیرساخت را بدانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود لیائی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰۰ روز خدمت شرکت ملی پست، اظهار کرد: در شرکت ملی پست سعی کردیم از قافله خدمت‌رسانی در کل دولت عقب نمانیم و پا به پای دیگر مدیران با رعایت الزامات قانونی و سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر خدمت‌گذاری را ریل‌گذاری کردیم تا آیندگان راحت‌تر بتوانند خدمات رسانی کنند.

وی افزود: عمده اقداماتی که در شرکت ملی پست انجام شد، مربوط به زیرساخت‌های شبکه پستی کشور است که شیرینی آن را در آینده تجربه خواهیم کرد و امیدواریم آیندگان قدر این زیرساخت را بدانند.

لیائی افزود: در ابتدای حضور در شرکت ملی پست سه وظیفه مهم برعهده مدیرعامل شرکت ملی پست گذاشته شد. رفع دغدغه معیشتی همکاران پستی، هوشمندسازی شبکه پستی کشور و تحول دیجیتال محورهای اصلی بود که باید در شرکت ملی پست انجام می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست تاکید کرد: ارتباطات بین المللی که در هزار روز برقرار شد علی رغم مواردی که در گذشته وجود داشت نشان‌دهنده دیپلماسی فعال ما در حوزه‌های پستی بود که امیدواریم در دولت جدید نیز ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال ایرنا درباره توسعه پلتفرم دریافت و رهگیری هوشمند مرسولات گفت: شبکه ملی پست از اوایل دهه ۸۰ که زیرساخت قبول الکترونیک مرسولات را راه‌اندازی کرد سیستم رهگیری مرسولات را پیاده‌سازی کرد و اکنون نیز توسعه یافته است. ظرفیت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بله به عنوان ۲ شبکه اجتماعی داخلی هستند که امکان رهگیری مرسولات را فراهم می‌کند که به عنوان دستیار پستی در اختیار شهروندان باشد.

وی افزود: هدف نهایی ما این است که بتوانیم هوشمندسازی به سمتی ببریم که فرد زمانی که بسته خود را تحویل می‌دهد حتی بداند که کدام پستچی قرار است مرسوله را به او تحویل دهد. این کار نیاز به زیرساخت‌های متعددی دارد که در حال انجام آن هستیم. این آرزو درو از دسترس نیست که بتوانیم در چهار عمل اصلی شرکت پست (قبول و جمع‌آوری، تجزیه و آماده‌سازی، رهسپاری و حمل و نقل و توزیع) در ۲ سال آینده به این هدف دست یابیم. در برخی از سرویس‌های ما این امر شدنی است.

وی درباره هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت پست گفت: با ورود هوشمندسازی به حوزه کارهای روزانه‌ای که تکرارپذیر است و نیروی انسانی را درگیر کار خود می‌کند امکان جلوگیری از اشتباه فراهم می‌شود و فرایندها سرعت صورت میگیرد این خلاصه کار ما از هوشمندسازی است. تحول دیجیتال بحث تعریف فرایندهایی است که با ورود دیجیتال به عرصه صنعت پست، امکان استفاده از ابزارهای جدید برای کوتاه‌کردن فرایندهای پستی است. در ۲ سال گذشته با آموزش مدیران ارشد شرکت ملی پست این مسیر را رقم زدیم. دوره مدیریت اجرایی را برای ۱۲۰ مدیر ارشد برگزار کردیم و سال گذشته این دوره‌ها تمام شد. برای نخستین بار توسط شرکت ملی پست مدیریت استراتژیک تصویب شد و به عنوان یک مدرک معتبر قابل استفاده در عرصه‌های مدیریتی است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: اکنون ۳۰۰ موتور برقی وارد شبکه پستی کشور شده است. با توجه به تغییر قیمت‌ها و تورمی که ایجاد شد نتوانستیم به ۷۰۰ موتور برقی دست پیدا کنیم اما در حال پیگیری این امر هستیم. علاوه بر این، بین شرکت ملی پست و شهرداری مشهد تفاهم‌نامه‌ای برای ورود ۸۰۰ موتور برقی به امضا رسیده است تا این تعداد موتور برقی به ناوگان پستی کشور ورد کنند.

لیائی درباره‌ صندوق‌های پستی هوشمند در کشور افزود: اکنون ۱۴۰ نقطه در کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم به صندوق‌های هوشمند پستی مجهز کنیم. برنامه ما ۱۰ هزار نقطه بود که امیدواریم با ایجاد این تعداد بخشی از بار توزیع خود را به سمت صندوق‌های پستی هوشمند (لاکر) ببریم. این صندوق‌ها که دارای ۱۰۰ صندوق داخلی است می‌تواند چرخه پستی را برای موزعین و مردم تسهیل کند. برنامه‌ریزی ما این بود که بتوانیم تعدادی از اپراتورهای بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش متقاعد کنیم. اکنون توانسته‌ایم برای ایجاد و نصب هزار صندوق پستی به توافق رسیده‌ایم و مابقی آن در حال انجام است.

نظر شما