شناسهٔ خبر: 67758926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دمشق حمله رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم کرد

زینب غلامی

وزارت خارجه سوریه حمله رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم و همبستگی خود را با ملت یمن اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تجاوز شنیع رژیم صهیونیستی به استان الحدیده در یمن را محکوم و همبستگی خود را با ملت یمن اعلام می‌کنیم. اقدامات جنایتکارانه دشمن دلیلی بر ورشکستگی و ناامیدی است که بعد از ۹ ماه قتل، ویرانی و نسل کشی علیه فلسطینی‌ها به آن رسیده است.

طبق گزارش المیادین، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در این توهم به سر می‌برد که این اقدامات جنایتکارانه، یمن را از حمایت از ملت فلسطین و یاری کردن مساله عادلانه آن باز خواهد داشت. ما مجددا نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزات دشمن صهیونیستی که هدف آن کشاندن منطقه به یک درگیری فراگیر است، هشدار می‌دهیم و خواهان مداخله بین‌المللی فوری برای مهار حماقت رهبران رژیم غاصب و حامیان آن هستیم.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه چندین حمله را به بندر حیاتی الحدیده در یمن انجام دادند که از طریق آن واردات ۷۰ درصد از کالاها و مواد غذایی تجاری و فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود. این حملات همچنین به شهادت و زخمی شدن تعدادی از یمنی‌ها و آتش سوزی گسترده در انبارهای سوخت این بندر منجر شد. رژیم صهیونیستی شرکت نفت یمن و نیروگاه برق اصلی این شهر را هدف قرار داد.

این نخستین باری است که رژیم صهیونیستی پایگاه‌هایی را در یمن هدف قرار می‌دهد. این حمله در واکنش به حمله پهپادی اخیر ارتش یمن به تل آویو انجام شد.

ارتش یمن جمعه یک حمله بی‌سابقه را به مرکز حیاتی و استراتژیک رژیم صهیونیستی در تل آویو انجام داد که به منزله عبور از خطوط قرمز و معادله قدرت در منطقه است. ارتش یمن پیش از این صدها حمله موشکی و پهپادی را به بندر ایلات و پایگاه‌های دیگر اسرائیلی انجام داده بود.

ارتش یمن درباره تجاوز دشمن صهیونیستی به این کشور تاکید کرد که دشمن اسرائیلی بهای تجاوز خود را خواهد پرداخت و پاسخ یمن با حمله به عمق اراضی اشغالی خواهد بود و حمایت یمن از مردم فلسطین تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره ملت فلسطین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما