شناسهٔ خبر: 67757437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

اتصال حدود ۵۰۰ روستای فارس به اینترنت پرقدرت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از توسعه ارتباطات روستایی و اتصال ۴۵۵ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در سه ساله گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حمید سلیمان‌پور گفت: با هدف توسعه ارتباطات روستایی و استمرار خدمات به نقاط محروم و کم برخوردار روستایی در استان، در سه سال فعالیت، با ساخت ۱۶۰ سایت ارتباطی جدید و ارتقای ۱۰۲ سایت موجود، دسترسی ۴۵۵ روستای استان فارس به شبکه اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

وی افزود: تا سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ روستای استان فارس از امکانات اینترنتی محروم بودند که با تدابیر اتخاذ شده در ۲ سال گذشته ،حدود ۳۸۴ روستا از این مجموع به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.


رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اعلام کرد: با احتساب این روستاها ، پارسال حدود ۱۸۸ روستای فارس با اعتباری بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.


مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تعداد افراد تحت پوشش قرار گرفته در این روستاها را ۱۹۹ هزار و ۷۸۸ نفر در قالب ۵۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۸۴۶ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در استان هزینه شد.

به گفته رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اتصال این روستاها، در مجموع ۲ هزار و ۲۲۱ روستا از مجموع ۲ هزار و ۳۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس هم اینک به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.


وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده هم تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل و پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ، ۱۰۰ درصدی و تکمیل خواهد شد.

نظر شما