شناسهٔ خبر: 67757376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاور رئیس سازمان غذاودارو در امور دانش بنیان بیان کرد: مشاور رئیس سازمان غذاودارو در امور دانش بنیان بیان کرد:

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در امور دانش بنیان گفت: در دولت سیزدهم ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شد.

صاحب‌خبر -

دکتر جعفر نیکزاد، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در امور دانش بنیان گفت: در دولت سیزدهم ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شد.

دکتر جعفر نیکزاد در گفتگو با ایفدانا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش بنیان، عنوان کرد: از ۸ محصول استراتژیک در حوزه دارو و تجهیزات  در اولین رویداد سلامت‌بنیان و ۲۳ محصول در دومین نمایشگاه سلامت بنیان رونمایی شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت‌محور نسبت به رویداد اول، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو از ۴۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی حمایت ویژه کرده است.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو از تدوین سند حمایت از واحد‌های دانش‌بنیان و فرآورده‌های نوآورانه در این دوره مدیریتی خبر داد و گفت: حمایت از محصولات دانش‌بنیان و تسریع در پاسخگویی به این محصولات و تسریع در صدور مجوز آزمایشگاه‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور جزو اقدامات اساسی و محور‌های فعالیتی اولویت‌دار عملیاتی شد.

به گفته وی با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ و پیرو حمایت از تولید داخل در دولت سیزدهم، بالغ بر ۴۳ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در حوزه صنعت آرایشی و بهداشتی اقدام به فعالیت و کسب مجوز‌های مربوطه کرده‌اند.

نظر شما