شناسهٔ خبر: 67757328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۱۲۴ هزار تن محصول گندم‌کاران خراسان شمالی خریداری شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۲۴ هزار و ۴۲۹ تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

احمد نامور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان خرید گندم در سال جاری در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد افزایش دارد اظهار کرد: میزان خرید گندم در مدت مشابه پارسال ۷۵ هزار و ۹۳۰ تن ثبت شد.

وی با اشاره به روند افزایشی خرید تضمینی گندم در استان گفت: گندم کاران استان تاکنون محصول را خود به ارزش ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به دولت تحویل داده اند که البته هنوز وجوه آن به این تولیدکنندگان پرداخت نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: این میزان گندم در قالب ۲۴ هزار و ۷۰۷ محموله گندم از ۹ هزار و ۵۱۱ کشاورز خریداری شده است و اکنون ۲۶ مرکز فعال در استان عملیات خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال است و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

به گزارش ایرنا امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است و پیش بینی می‌شود گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند.

نظر شما