شناسهٔ خبر: 67756508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست صمت استان خبرداد

صادرات بالغ بر ۷۷۶ هزار تن انواع کالای داخلی از گمرکات آذربایجان‌غربی

المیرا عسگری زاده

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷۷۶ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در داخل کشور از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزشی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱.۶ برابر افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

صابر پرنیان در گفت و گو با ایسنا افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۷۵ هزار و ۷۳۵ تن انواع کالاهای تولید شده در داخل کشور به ارزش ۴۲۱ میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: انوع میوه و صیفی‌جات، صنایع دستی، محصولات پلی اتیلنی و شمش آهن از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه و همچنین برخی کشورها نظیر چین از جمله مقاصد صادراتی استان محسوب می‌شوند.

پرنیان با بیان این مطلب که در واردات کالا نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش ۲۱ درصدی را شاهد هستیم، افزود: طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ بیش از ۹۵هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۲۳۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان غربی از جمله مبادی صادرات و واردات کشور به شمار می‌رود؛ این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی دارد.

انتهای پیام

نظر شما