شناسهٔ خبر: 67756365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

‌ضریب حفاظت از مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس افزایش می‌یابد

زهرا عسگری

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از عزم این اداره‌کل برای افزایش ضریب حفاظت از مناطق تحت پوشش خبر داد.

صاحب‌خبر -

عطا پورشیرزاد امروز، ۳۱ تیرمان در بازدید از شهرستان پاسارگاد و نشست با رئیس محیط زیست این شهرستان گفت: محیط زیست توسعه پایدار و حفاظت از انفال الهی را توامان می‌بیند.

 وی بر ضرورت تدوین راهکارهای حفاظت و استفاده بهینه از فرصت‌ها و حفاظت هر چه بهتر از عرصه و انفال الهی و هنچنین لزوم تعامل با دستگاه‌های مختلف در این راستا تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به وجود منطقه شکار ممنوع کوه خرسی در شهرستان پاسارگاد که زیستگاه خرس قهوه‌ای است، برخی از مطالبات مردمی برای افزایش ضریب حفاظت از این مناطق را بیان کرد و گفت: با توجه به عدم تعیین متولی خاص و بین دستگاهی بودن مسائل مربوط به برخی مناطق، لازم است به صورت ویژه دستگاه‌ها مکلف شوند که در احیای این مناطق مسئولیت‌پذیر باشند.

وی کمبود اعتبارات را یکی از محدودیت‌های محیط زیست فارس برای توسعه رویکردها دانست و یادآور شد: اعتبارات این حوزه باید به صورت متمرکز ابلاغ شود و لازم است همانند موضوع دریاچه ارومیه، همه دستگاه‌ها متعهد به انجام تعهدات خود برای احیای مناطق طبیعی و محیط زیستی فارس شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس به برخی از دستاوردهای این حوزه اشاره کرد و افزود: حمایت از سازمان محیط زیست برای جلوگیری از راه‌اندازی پروژه‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی که از سازمان محیط زیست کشور مجوز اخذ نکرده‌اند، تامین اعتبار برای گسترش مطالعات و پژوهش‌های کاربردی به منظور پیشگیری از وقوع پدیده فرونشست به روش‌های مختلف مثل تغذیه آبخوان و استفاده از پساب‌های تصفیه شده از جمله مطالباتی است که در حوزه محیط زیست فارس دنبال می‌شود.

پور شیرزاد، در خصوص سیستم سپتیک و تصفیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک در شهرستان پاسارگاد توسط شرکت‌های مواد غذایی شهرستان نیز تذکر داد.

انتهای پیام 

نظر شما