شناسهٔ خبر: 67755690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهید داریوش رضایی‌نژاد؛ عالمی فداکار و عاشقی بی‌قرار

ایلام- ایرنا- این مهندس جوان یکی از نوابغ نامدار عرصه علم و آگاهی بود که به یمن تعهد و تکیه بر تخصص، از راحت و رفاه خود گذشت و تعالی و ترقی کشورش را برگزید و جان شیرینش را فدای عزت و آراستگی و استقلال و آزادی ایران اسلامی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرگاه کاخ بلند دانش و دانایی بر کرانه‌های آسمانی بنا شود انقراض عمر جهل، جهالت، خرافات و جاهلیت فرا می‌رسد و دیدن، شنیدن، پرسیدن و اندیشیدن چهار پایه اساسی برای مقصد والای آدم تثبیت می‌شود.

انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ به رهبری داهیانه امام امت(ره) برای عروج علم و اندیشه و افول و اسقاط نادانی و عوام فریبی به ثمر نشست اما سران جفاکار دنیای غرب برای تضعیف این نظام اسلامی، فتنه تضاد بین اسلام و ایران، سوء استفاده از سوژه روشنفکری، ملی گرایی، عقاید منسوخ، ادبیات سکولاریسم، جنگ تحمیلی، جریان نفاق، تحریم و تهدید، تکفیر و تطمیع را ساز کرده که در این مسیر نیز راه به جایی نبردند و لاجرم به حذف دانایان جامعه و پژوهشگران ایران متوصل شده و دست به جنایت‌های هولناکی زدند.

شهید "داریوش رضایی‌نژاد" یکی از نخبگان و صاحب‌نظران شاخص در حوزه تحقیقات و فن‌آوری هسته‌ای و از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های صنعتی مالک اشتر و خواجه نصیرالدین طوسی تهران و از جمله محققان برجسته کشور بود که در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در آبدانان متولد شد و با تکیه بر هوش سرشار و زکاوت خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل رشد و تعالی روحی و پژوهشی را طی کرد.

شهید داریوش رضایی‌نژاد؛ عالمی فداکار و عاشقی بی‌قرار

این اندیشمند جوان با ارائه چندین مقاله علمی تحقیقاتی به همایش‌ها و کنفرانس‌های برق ایران و جهان و تلاش و مجاهدت بی‌بدیل خویش موفق به طراحی و ساخت یک نوع مقاومت الکترونیکی به عنوان" باربا اندوکتاس کوچک" برای یک مولد ضربه با ولتاژ بالا و همچنین طراحی، ساخت و آزمایش یک سویچ بسته شونده شد و به همین خاطر از طرف مثلث شوم ترور (آمریکا، اسرئیل و انگلیس) در لیست ترورشوندگان قرار گرفت و در تداوم این مسیر منور به دست خائنین به ملت ایران شهید شد و به جمع یاران شهیدش چون "مجید شهریاری"، "مصطفی احمدی روشن" و "مسعود علی محمدی" پیوست.

زورمداران ستم پیشه دنیای غرب بیش از نیم قرن است که با انگیزه جلوگیری از توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشورهای غیربرخوردار و جهان اسلام با تربیت عناصر بی هویت و تطمیع آنان و همچنین ساخت و تکثیر بدافزارهای مسموم ( ویروس‌های رایانه‌ای استاکس نت) از طریق مراکز هسته‌ای " دیمونای اسرائیل" و رصد مخفیانه مراکز پژوهشی و ایجاد اختلال در روند ارتقای علمی به وسیله سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل صدها نفر از دانشمندان هسته‌ای در کشورهای ایران، عراق، مصر و پاکستان را ترور و حذف کرده‌اند.

شهید رضایی نژاد یکی از این اندیشمندان برجسته در ایران بود که با هدایت این سرویس‌ها روز اول مرداد سال ۱۳۹۰ در برابر دیدگان معصوم تنها دخترش به فیض شهادت نائل آمد که جزئیات این حادثه و علت و انگیزه عوامل ترور در اقرار و اظهار نظر مقامات امنیتی و نظامی رژیم مجعول اسرائیل و در فیلم سینمایی "هناس" توسط حسین دارابی به درستی تبیین و تشریح شده است.

شهید داریوش رضایی‌نژاد؛ عالمی فداکار و عاشقی بی‌قرار

مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل می‌گوید" ترور داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای" ایران اولین اقدام جدی و موثر رئیس جدید موساد (تایمر پاردو) بود که با موفقیت انجام شد و اهدافی را برای ما محقق کرد.

شهید داریوش رضایی نژاد متخصصی متعهد بود که علیرغم درخواست‌ها و دعوت‌های متعدد از دانشگاه‌های معتبر در کشورهای اروپایی برای کار تحقیقاتی، ایران را انتخاب کرد و خدمت به پیشرفت وطن را رسالت خویش دانست و به همین خاطر مورد حسادت جانیان جهان قرار گرفت و خون پاکش در راه اعتلای انقلاب اسلامی بر زمین جاری شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیوند با این موضوع فرمودند:"ارزش وجودی این شهداء از دو بعد قابل توجه است، اول فعالیت‌های علمی، تحقیقی و تسلط آنان به کارهای مهم و حساس است که نشان از استعداد برتر و نخبگی آنان دارد، دوم، ابعاد الهی و معنوی خود این جوانان است که همین عامل زمینه شهادت آنان را آماده می‌کند.

شهادت این ذخیره علمی به دست منافقین کوردل گرچه داغی بر دل‌های مهربان ملت ما اضافه کرد اما برای کشور عزت‌آفرین و اقتدار افزا بود.

آنگاه که خاک دشت دل خشکید و جنگل جان رنگ باخت، خون شهید برفراز تاریخ فریاد زد که نفرین بر تو ای جغد بد سیرت ترور که با منقار مکافات خانه آرامش دختر معصومی را خراب کردی.

شهید داریوش رضایی نژاد همچون صدها هزار شهید و جانباز کشور به آسمان پرکشید تا قدرت ایران جاودان شود.

روحش شاد و یادش گرامی و پر رهرو باد.

نظر شما