شناسهٔ خبر: 67754517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پشت‌ نوبت دریافت مستمری بهزیستی در چهارمحال و بختیاری صفر رسید

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۸ هزار و ۵۲۴ خانوار زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند، گفت: پشت‌نوبتی دریافت مستمری و دریافت کمک هزینه پرستاری در بهزیستی استان به صفر رسید.

صاحب‌خبر -

مهشید سلیمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته بهزیستی افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰۸ هزار و ۸۴ نفر در استان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۶ نفر دارای معلولیت هستند.

وی تعداد مراکز زیرنظر بهزیستی استان از جمله مراکز شبانه‌روزی و روزانه را ۴۲۶ مرکز دولتی و غیردولتی برشمرد و گفت: بیشترین معلولیت جامعه هدف بهزیستی استان جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، شنوایی و بینایی است.

به گفته وی، به جامعه هدف بهزیستی علاوه بر پرداخت مستمری دائم و موردی خدمات درمانی، مسکن، اشتغال، کاشت حلزون ویژه کودکان، کمک هزینه اندام مصنوعی ۶۰ درصد سازمان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، خدمات مشاوره‌ای و مددکاری و مناسب سازی محیط و معابر، منازل افراد و خودروها ارائه می‌شود.

سلیمانی افزود: در سال‌گذشته ۲ هزار دستگاه وسایل توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، تشکچه ویلچر خریداری و بین جامعه هدف توزیع شد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۶۰۳ دستگاه سمعک، ۲۵ هزار حلقه انواع باتری سمعک و انواع وسایل نابینایان خریداری و بین جامعه هدف توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هشت هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی که زیرپوشش بیمه سلامت هستند نشان‌دار شده‌اند گفت: این افراد از خدمات رایگان و تخفیف ۷۰درصدی خدمات هزینه‌ها توسط بیمه سلامت و ۳۰ درصد توسط سازمان بهزیستی بهره‌مند شدند.

وی افزود: هم‌اکنون ۲۹۰ مرکز و موسسه غیردولتی زیرمجموعه بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۱۷۵ مرکز غیردولتی، ۶۷ موسسه خیریه، پنج انجمن استانی و ۴۳ سایر موسسات است.

سلیمانی افزود: پارسال مشارکت‌های مردمی ۱۴۵ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال برای کمک به جامعه هدف بهزیستی توسط موسسات خیریه زیرمجموعه این نهاد جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، ۳۰ تیرماه تا ۶ مردادماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

نظر شما