شناسهٔ خبر: 67750287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دعوت لاپید از صهیونیست‌ها برای تظاهرات علیه نتانیاهو

نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر اسرائیل از صهیونیست ها خواست به هزاران تظاهرکننده علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو بپیوندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، «یائیر لاپید» امروز شنبه در این باره اعلام کرد: از پیگیری وضعیت اسرا دست برنخواهیم داشت و امیدمان را از دست نخواهیم داد.

این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیشب (جمعه شب) از نخست وزیر این رژیم خواست که برای تبادل‌ اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به توافق برسد.

در همین ارتباط پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» اعلام کرد «هرتزی هالیوی» در یک نشست امنیتی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، از وی خواست که برای مبادله اسرا با جنبش حماس توافق کند.

در این نشست «یو آو گالانت» وزیر جنگ، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و رونین بار، رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و مسولان امنیتی دیگر حضور داشتند.

هالیوی در این نشست تاکید کرد: برای تحقق اهداف جنگی و با توجه به نقطه عملیاتی که ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در آن حضور دارد، رسیدن به توافق تبادل‌اسرا ضروری است. اکنون باید به توافق برسیم و چیزی وجود ندارد که مانع بازگشت به میدان جنگ در غزه شود.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

نظر شما