شناسهٔ خبر: 67749789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماجرای جالب نماز خواندن شهید رئیسی در دیدار با پوتین + فیلم

معاون پیگیری ویژه دفتر رئیس جمهور شهید جزئیات تازه‌ای را از نماز خواندن شهید رئیسی در کاخ کرملین بیان کرد.

صاحب‌خبر -
‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی مجاهد در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: شهید رئیسی به معنای حقیقی کلمه یک رجل سیاسی مذهبی بود، چیزی که قانون اساسی به عنوان شرط برای رئیس جمهور گذاشته است، در این سیاست و مذهب، دیانت و سیاست باهم آمیخته بود.

وی افزود: رئیس‌جمهور فعلی روسیه آقای پوتین یکی از شخصیت‌های سیاسی هست که در دنیا به سختگیری در پروتکل‌های ملاقات‌های رئیس جمهوری معروف است و خیلی از سران کشورهای دنیا خاطرات تلخی از ملاقات با ایشان دارند.

مجاهد ادامه داد: در اولین ملاقات شهید رئیسی با ایشان پیش بینی می‌شد که ملاقات با اذان مغرب همزمان باشد، از آنجایی که شهید رئیسی مقید به نماز اول وقت بودند دوستان گفتند که حاج آقا یا جلسه را زودتر تمام بکنید یا زمان جلسه را تغییر دهید، ایشان فرمودند: نه در همان زمان باشد، دوستان گفتند: پس حاج آقا نماز را از جلسه برگشتید می‌خوانیم. ایشان فرمودند: نه نماز را همانجا می‌خوانیم.

معاون پیگیری ویژه دفتر رئیس‌جمهور شهید بیان کرد: اذان را که به ایشان اطلاع دادند همانجا در جلسه اعلام می‌کنند که آقای پوتین الان وقت نماز ما هست و من بایستی نماز بخوانم، آقای پوتین هم در همان جلسه می‌گوید که بله آقای رئیسی من مطلع هستم که شما شخصیت مذهبی هم هستید از نظر ما مانعی ندارد شما نمازتان را بخوانید و برگردید جلسه را ادامه دهیم.

وی افزود: رهبران دینی روسیه بعد از این اتفاق که با آقای رئیسی ملاقات می‌کردند می‌گفتند از همه جای دنیا به ما پیغام می‌دهند که آقای رئیسی در مسکو در کاخ کرملین که روزی قلب کمونیسم و بی خدایی بوده نماز خوانده. این موضوع در خارج از کشور برای سران کشورها هم جا افتاده بود که با یک شخصیت سیاسی و مذهبی طرف هستند.

نظر شما