شناسهٔ خبر: 67749760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دیدار بشیر بی آزار با دبیر ستاد حقوق بشر

غریب‌آبادی: پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور از وظایف مهم نظام است

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با بشیر بی‌آزار گفت: پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور از وظایف مهم نظام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – بشیر بی‌آزار، شهروند ایرانی آزاد شده از بازداشتگاه فرانسه با کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در محل این ستاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشیر بی‌آزار ابتدا ضمن تشریح وضعیت نامناسب بازداشتگاه، از پیگیر‌های ستاد حقوق بشر برای آزادی خود تقدیر کرد و گفت: من هیچ قانونی را در فرانسه نقض نکردم و دلیل بازداشت خودم را نمی‌دانم؛ من به مدت ۳۰ روز بازداشت بودم و روز قبل از آزادی، همسرم را به ایران بازگرداندند، در حالی که دانشجو بود و حکم اخراج از فرانسه نیز نداشت.

غریب‌آبادی نیز در این دیدار اظهار کرد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه، حمایت و دفاع از اتباع ایرانی در هر کجای دنیا است.

دبیر ستاد حقوق بشر بازداشت بی‌آزار را خودسرانه و غیرقانونی خواند و گفت: هدف اصلی ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه، بازگرداندن فوری بی‌آزار به کشور بوده و در این راستا، پیگیری‌ها و اقدام‌های مختلفی انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما