شناسهٔ خبر: 68307676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی درباره آخرین تحولات فلسطین

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در دوحه قطر با هم دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزارش شهاب فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیاتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله دبیرکل این جنبش و محمد الهندی معاون وی با محمد درویش رئیس شورای مشورتی حماس و هیاتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در دیدار رهبران حماس و جهاد اسلامی آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته است.

رهبران حماس و جهاد اسلامی در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه ملت فلسطین و بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی به سبب جنایات ضدبشری علیه ملت فلسطین تاکید کرده‌اند.

رهبران فلسطینی همچنین تاکید کرده‌اند که موضع مقاومت و ملت فلسطین این است که هرگونه توافقی باید به توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، آغاز بازسازی این باریکه، پایان محاصره و مبادله اسرا منجر شود.

رهبران حماس و جهاد اسلامی سران رژیم صهیونیستی را مسئول شکست تلاش‌های میانجی‌ها از طریق اصرار بر ادامه جنگ و عقب نشینی از توافقات قبلی به ویژه طرح مورد پذیرش حماس در دوم جولای گذشته (۱۲ تیر) دانستند.

نشست دوحه قطر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا نیز در نهمین سفر منطقه‌ای خود از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منطقه خاورمیانه، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و قطر سفر و با مقامات اسرائیل و نیز رهبران دو کشور مصر و قطر به عنوان میانجیگیران آتش بس میان اسرائیل و حماس دیدار و گفت وگو کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به عنوان بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آتش بس غزه در دوحه جدی و سازنده و در فضای مثبت انجام و ادامه مذاکرات هفته آینده در قاهره مصر انجام خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به ۴۰ هزار و ۲۲۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

نظر شما