شناسهٔ خبر: 67747389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

نکوداشت هشتادمین زادروز محمود عابدی

صاحب‌خبر -

آیین نکوداشت هشتادمین زادروز محمود عابدی، استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در هشتادمین زادروز محمود عابدی، استاد پیشکسوت دانشگاه خوارزمی، محقق، مصحّح و عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آیینی با عنوان «مقام محمود» برگزار خواهد شد.
بر پایۀ این گزارش، این برنامه ساعت یازده چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ در تالار دکتر شهیدی فرهنگستان برگزار می‌شد و طی آن غلامعلی حدادعادل، علی‌اشرف صادقی و مسعود جعفری جزی درباره خدمات علمی سخنرانی محمود عابدی سخنرانی خواهند کرد.
محمود عابدی (زاده ۱۳۲۳) عضو پیشین هیات‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه تصحیح متون در فرهنگستان است.
وی دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی در مقاطع کارشناسی (۱۳۵۴)، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب از دانشگاه‌های اصفهان و دانشگاه تهران است.
رساله دکتری وی تصحیح انتقادی نفحات‌­الانس جامی بود که در سال ۱۳۷۱ به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز شناخته شد.
وی همچنین کتاب «کشف المحجوب» نوشته ابوعثمان هُجویری را در سال ۱۳۸۳ تصحیح کرد که جایزه کتاب سال را نیز برای این اثر دریافت کرد. این کتاب در سال ۱۴۰۱ به چاپ چهاردهم رسید.

نظر شما