شناسهٔ خبر: 67748766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خانه حاج آخوند کرمانشاه به مزایده می‌رود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: خانه حاج آخوند کرمانشاه بزودی به مزایده می‌رود تا به بخش خصوصی واگذار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ خانه تاریخی در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: از این تعداد تنها پنج خانه تاریخی در تملک میراث فرهنگی استان قرار دارد.

وی از خانه سوری، حاج آخوند، فیض مهدوی، صارم الدوله یا زرشکیان و رنده کش یا خواجه باروخ به عنوان پنج خانه تاریخی در تملک میراث فرهنگی استان نام برد و افزود: طی سالهای گذشته چهار خانه تاریخی از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و تنها خانه تاریخی حاج آخوند باقی مانده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور طی چند سال اخیر چند باری این خانه تاریخی را به مزایده گذاشته، اما متاسفانه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از آن استقبالی نکردند.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی بزودی دوباره این خانه تاریخی را به مزایده بگذارد.

فرمانی با بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی برای این خانه تاریخی پیدا شده، عنوان کرد: سرمایه گذار بنا دارد پس از مرمت و احیاء خانه تاریخی حاج آخوند، آن را به مرکز خلاق گردشگری شهر کرمانشاه تبدیل کند.

وی در پایان خانه تاریخی حاج آخوند را بنایی ثبت ملی شده متعلق به دوره قاجار معرفی کرد و گفت: این بنای تاریخی مربوط به یکی از علمای مشهور کرمانشاه با عنوان آیت الله حاج آخوند در محله قدیمی چال درویشان شریعتی بوده که با توجه به این مسئله در واگذاری آن تلاش شده به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود.

نظر شما