شناسهٔ خبر: 67745380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح پارک حاشیه‌ای در گناباد اجرایی شد

گناباد- ایرنا- شهردار گناباد گفت: اجرای طرح پارکبان (پارک حاشیه ای)‌ روز شنبه در معابر عمومی اصلی این شهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مهران حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این طرح را ساماندهی وضعیت ترافیکی و عدالت در برخورداری شهروندان از پارکینگ‌های حاشیه ای معابر پر رفت و آمد شهر گناباد ذکر کرد.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله نخست در هشت خیابان پر رفت و آمد گناباد شامل خیابان‌های "امام خمینی (ره)،‌ ناصر خسرو، سعدی، ایثار، غفاری، شهید شوریده، المهدی و بلوار طالقانی" اجرا می شود.

شهردار گناباد گفت:‌ اجرای طرح پارک حاشیه ای به عنوان یک نیاز مهم در کاهش معضل ترافیک در این شهر از سال های گذشته مطرح بوده است ولی به دلیل برخی مسایل و مشکلات اجرا نشده بود.

افزایش ترافیک در معابر گناباد به‌ ویژه در محدوده مرکزی این شهر، سبب کندی در رفت و آمد وسایل نقلیه شده است که این وضعیت به‌خصوص در زمان اوج تردد خودروها، مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ هم اکنون وضعیت در خیابان های مرکزی شهر از جمله "سعدی، غفاری، امام خمینی (ره)‌،‌ ایثار و ناصر خسرو" در زمان اوج تردد یعنی ظهر و بعد از ظهر و شب ها به گونه ای است که پیدا کردن جایی برای توقف خودرو در حاشیه خیابان ها دشوار است و شهروندان مجبورند برای پارک مدت زیادی انتظار کشیده و یا خودرو خود را چند خیابان و کوچه دورتر متوقف کنند.

از سویی کمبود توقفگاه عمومی در هسته مرکزی شهر گناباد و نیز انبوه خودروهای پارک شده در کنار خیابان‌ها و نیز توقف دوردیفه آن‌ها موجب کاهش سرعت حرکت، افزایش تصادفات و کاهش سطح ایمنی در این معابر شده است.

این در حالی است که وجود واحدهای صنفی، پاساژها و مجتمع‌های تجاری، بهداشتی و درمانی و استقرار مطب پزشکان در محدوده مرکزی شهر، افزایش تردد شهروندان به این مناطق و در نتیجه حجم ترافیک را دامن زده است.

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت گناباد، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است و از مجموع ۹۳ هزار نفر جمعیت گناباد حدود ۵۰ هزار نفر در این محدوده ساکن هستند.

ساخت توقفگاه از نیازهای مهم شهری و از ارکان شبکه حمل و نقل و حقوق شهروندی است و با توجه به افزایش جمعیت و نیز شمار وسایل نقلیه عمومی و به تبع آن افزایش ترافیک، از چندین سال قبل استقرار پارکبان و یا مدیریت پارک حاشیه ای را در شهرهای مختلف کشور الزامی کرده است بر این اساس طرح فوق در گناباد آغاز شد.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما