شناسهٔ خبر: 68301716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌مندی ۲۷۴ روستای گلستان از آموزش‌های مهارتی

گرگان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گلستان گفت: هزار روستا در استان گلستان وجود دارد که تاکنون ۲۷۴ روستای استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حمزه کرایلو روز چهارشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: ۱۹ گروه هدف در استان گلستان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند و برنامه جدید ما، ارائه آموزش‌های مهارتی به گروه سنی ۱۰ سال به بالا است.

وی به راه‌اندازی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: این مرکز در شهرستان علی‌آبادکتول و در مکانی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در سه طبقه ایجاد می‌شود تا پاسخگوی نیاز استان در برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت باشد.

بهره‌مندی ۲۷۴ روستای گلستان از آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گلستان به افتتاح نخستین کارگاه هوش مصنوعی در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: امیدوارم با افتتاح این کارگاه در حوزه فناوری‌های نوین و هوش اشیاء اقدامات خوبی در گلستان رخ دهد.

کرایلو با بیان اینکه مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گلستان از ۱۷ مرکز به ۲۰ مرکز افزایش یافته است، تصریح کرد: استان گلستان پیش از این در شاخص آموزش ۱۲.۲۸ ساعت از میانگین کشوری عقب بود که در حال حاضر به ۱۵.۸۵ ساعت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه فضای آموزشی استان گلستان نسبت به جمعیت فعال استان از ۳۶۸ به ۳۷۹ سانتی‌متر مربع ارتقاء پیدا کرده است، تصریح کرد: نرخ دسترسی به آموزش‌های مهارتی در استان گلستان از ۶.۱ به ۹.۸۶ درصد افزایش یافته است.

نظر شما