شناسهٔ خبر: 67745171 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش تقاضا برای عمل زیبایی / فضای مجازی مرجع تبلیغ جراحی پلاستیک نیست

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با هشدار به اینکه نمی‌توان برای هر فرد جراحی زیبایی انجام داد، گفت: فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست و انجام این نوع جراحی‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت آسیب‌های زیادی به سلامت بیمار وارد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، مهدی احمدی در نشست خبری درباره چالش‌ها، باید و نبایدهای جراحی‌های زیبایی اظهار کرد: فضای مجازی همچون اینستاگرام مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌کنند، افزود: تنها گروهی که می‌تواند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کند، فوق تخصص پلاستیک و زیبایی است و از رسانه‌ها تقاضا داریم به مردم اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: از آنجایی که صورت بزرگترین دارایی هر فرد است، باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک مربوطه تحقیق شود، زیرا اینستاگرام منبع تأیید کننده نیست.

احمدی با اشاره به افرادی که به دلیل انجام جراحی توسط افراد فاقد صلاحیت دچار عوارض شده‌اند، اظهار داشت: این افراد برای رفع مشکلات خود به متخصصان جراحی پلاستیک مراجعه می‌کنند، زیرا افرادی که صلاحیت لازم را ندارند مطب‌های خود را دائم تغییر می‌دهند و قابل شناسایی نیستند.

وی از افزایش تقاضای جراحی زیبایی از سوی اتباع بیگانه در ایران برای انجام عمل جراحی پلاستیک خبر داد و گفت: تغییر چشم مردم افغان با عمل جراحی قابل انجام نیست و نژاد هر فرد قابل تشخیص است.

افزایش تقاضا برای زیبایی صورت

این پزشک با بیان اینکه تقاضا برای جراحی صورت رو به افزایش است، تصریح کرد: این تقاضا از طیف‌های گوناگون مطرح می‌شود؛ اشخاصی که دچار بدشکلی ذاتی بوده یا کمبود اعتماد به نفس داشته یا دچار بیماری خود زشت‌انگاری هستند و افرادی که به علت فرایند پیری، می‌خواهند صورتشان را جوان‌تر کنند، از افرادی هستند که خواهان جراح زیبایی هستند.

احمدی با تاکید بر اینکه پزشک باید تشخیص دهد که چه کسی نیاز واقعی به جراحی دارد، گفت: پس از کرونا و به دلیل افزایش ارتباطات تصویری بین افراد، تقاضا برای جراحی زیبایی از زیبایی بدن به سمت زیبایی صورت تمایل یافته به طوری که این تقاضا به صورت جهانی افزایش یافته است، به طوری که در فضای مجازی نیز شاهد رواج تبلیغات جراحی زیبایی هستیم.

وی یادآور شد: این صنعت می‌تواند آورده مالی ایجاد کند و به همین دلیل افراد متفاوت از تخصص‌های گوناگون پزشکی و افراد فاقد هرگونه صلاحیت و حتی تکنسین‌های اتاق عمل به این عرصه ورود کرده‌اند.

این متخصص جراحی پلاستیک بر این نکته تاکید کرد که در حیطه جراحی‌های زیبایی، عمل لیپوساکشن پر عارضه بوده و در عین حال تقاضا برای انجام آن زیاد است، در حالی که انجام آن تنها در صلاحیت فوق تخصص‌های جراحی پلاستیک است.

افزایش تقاضا برای عمل زیبایی / فضای مجازی مرجع تبلیغ جراحی پلاستیک نیست

عنوان «متخصص جراحی زیبایی» نداریم

سامان طهماسبی، فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی نیز در این نشست اظهار کرد: در کشور تخصصی به عنوان متخصص و جراح زیبایی نداریم، بلکه تنها عنوان «فوق تخصص جراح پلاستیک» است که صلاحیت انجام عمل زیبایی را دارد و سایر عناوین به هیچ عنوان ارزش آکادمیک و قانونی ندارد و بیشتر جنبه بازاریابی دارد.

وی افزود: این روزها در فضای مجازی جراحی زیبایی دغدغه اصلی افراد شده است، در حالی که پزشک باید سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد، نه اینکه تنها بر زیبا شدن فرد تمرکز کند.

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی با تاکید بر اینکه انجام عمل زیبایی به هر قیمتی اخلاقی و علمی نیست، گفت: در فضای مجازی نظارتی بر این امر وجود ندارد و هر کسی خود را به راحتی کارشناس می‌داند و بدون فیلتر اظهار نظر کرده و باعث انحراف مخاطبان می‌شود.

تقاضا برای جراحی زیبایی در ایران زیاد است

طهماسبی درباره توریسم درمانی در حوزه عمل‌های زیبایی نیز گفت: در ایران با توجه به نظام آموزشی پیشرفته، پزشکان باسواد و حاذق در زمینه درمان‌های جراحی، قابل رقابت با کشورهای دنیا هستیم و با توجه به اینکه هزینه‌های کمتری نسبت به سایر کشورها وجود دارد، تقاضا برای انجام جراحی پلاستیک و درمان در کشور از سوی مردم سایر کشورها زیاد است.

وی ادامه داد: متقاضیان جراحی‌های صورت به خصوص در قسمت فوقانی زیاد است و بیشتر از کشورهای کانادا و حاشیه خلیج فارس برای انجام زیبایی به ایران می‌آیند.

نظر شما