شناسهٔ خبر: 67746139 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

درآمدهای میلیونی از جراحی‌های پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: در ایران بسیاری از افراد با مدرک غیر قانونی جراحی های پلاستیک انجام میدهند که درآمد میلیونی هم کسب می‌کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، صبح امروز نشستی به منظور تنویر افکار عمومی و ارتقا سطح آگاهی جامعه در خصوص مسئله پر اهمیت جراحی‌های زیبایی که امروزه متأسفانه به صورت غلط و در مراکز غیر معتبر بسیار رایج شده است با عنوان چالش‌ها بایدها و نبایدهای جراحی زیبایی برگزار شد.

این نشست با حضور سامان طهماسبی فوق تخصصی جراحی پلاستیک و همچنین مهدی احمدی فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن بین المللی جراحان پلاستیک برگزار شد.

سامان طهماسبی فوق تخصص جراحی پلاستیک در این نشست گفت: در جراحی پلاستیک عنوانی به نام تخصص زیبایی نداریم و افرادی که با این عنوان کار می‌کنند دارای مدرک غیر قانونی هستند که باعث به وجود آمدن آسیب‌های زیادی برای افراد می‌شوند.

وی افزود: این افراد فقط برای درآمدزایی و فریب مخاطب به واسطه فضای مجازی کار می‌کنند که تعداد آنها سالانه روبه افزایش است و درآمد میلیونی کسب می‌کنند، اما تنها عنوانی که در کشور قانونی است (فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی) است که بیمار می‌تواند به آنها مراجعه کند.

طهماسبی ادامه داد: در خارج از کشور جراح‌های پلاستیک با ۹ جراح به صورت تیمی کار می‌کنند ولی در ایران به صورت سنتی به شکل تک جراح، کار می‌کنند، در حالی که مزیت کارگروهی در جراحی پلاستیک این است که می‌تواند درصد خطاها را کاهش دهد و کیفیت جراحی را بیشتر کند.

سامان طهماسبی فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی گفت: در کشور تخصصی به عنوان متخصص و جراح زیبایی نداریم بلکه تنها عنوان «فوق تخصص جراح پلاستیک» است که صلاحیت انجام عمل زیبایی را دارد و سایر عناوین به هیچ عنوان ارزش آکادمیک و قانونی ندارد و بیشتر جنبه بازاریابی دارد.

وی ادامه داد : متقاضیان جراحی‌های صورت به خصوص در قسمت فوقانی زیاد است و بیشتر از کشورهای کانادا و حاشیه خلیج فارس برای انجام زیبایی به ایران می آیند.
طهماسبی افزود: این روزها در فضای مجازی جراحی زیبایی دغدغه اصلی افراد شده است در حالی که پزشک باید سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد نه اینکه فقط به زیبا شدن فرد تمرکز کند.

فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی درباره توریسم درمانی در حوزه عمل های زیبایی نیز گفت: در ایران با توجه به نظام آموزشی پیشرفته، پزشکان باسواد و حاذق در زمینه درمان های جراحی، قابل رقابت با کشورهای دنیا هستیم و با توجه به اینکه هزینه های کمتری نسبت به سایر کشورها وجود دارد، تقاضا برای انجام جراحی پلاستیک و درمان در کشور از سوی مردم سایر کشورها زیاد است.

برچسب‌ها:

نظر شما