شناسهٔ خبر: 67745120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:

حمایت کمیسیون انرژی مجلس از حوزه کتاب و کتابخوانی

حوزه / حجت الاسلام احمدی گفت: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده و لازم است در این زمینه به صورت کلان در سطح ملی برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر امروز در سفر به کنگان با حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام موسی احمدی در این جلسه اظهار داشت: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده و لازم است در این زمینه به صورت کلان در سطح ملی برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی بسیار بالاست و اثرات روحی و روانی بسیار مثبتی بر جامعه و ساخت شخصیت افراد دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس خاطرنشان کرد: بنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین ریاست کمیسیون انرژی مجلس از هیچ کمکی در حوزه کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهم کرد.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه‌ای و تجهیزاتی در این زمینه، ابراز کرد: ساختمان کتابخانه‌های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از ۹۵ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به مراحل نهایی ساخت و انتظار طولانی مردم این دو شهر برای افتتاح و استفاده از کتابخانه، درخواست داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز و یا تملک دارایی اعتبارات لازم جهت افتتاح و تجهیز آنها تأمین شود.

راهب خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی غدیر کنگان نیز به عنوان کتابخانه اصلی شهرستان با توجه به درخواست مکرر علاقمندان، نیازمند بازطراحی و تعمیرات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به اینکه نهادی بهره بردار است، برای بازطراحی و تعمیر کتابخانه غدیر نیازمند اعتبارات لازم است تا این کتابخانه به کتابخانه‌ای در شأن مردم تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولین و معتدمین این دو منطقه وجود دارد اما برای ساخت آنها نیازمند بودجه مناسب هستیم و لذا نیاز است مسئولین شهرستان نسبت به این مسئله همت جدی داشته باشند.

راهب ابراز کرد: شهرستان عسلویه کمترین سرانه کتابخانه‌ای استان را دارد و با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این منطقه، ایجاد کتابخانه‌های عمومی باید تسهیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: در شهر جم کتابخانه دوم این شهر توسط شهرداری در حال ساخت می‌باشد که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیش بینی‌ها تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید، اما برای تجهیز آن بیش از ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند، مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می‌توان با راه اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه نیز اقدام شود.

راهب ادامه داد: در صورت تأمین خودرو برای این مسئله از سوی مسئولین شهرستان، کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تجهیز، نگهداری و تأمین نیرو کتابخانه سیار را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما