شناسهٔ خبر: 67748807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس:

مدیریت بحران استانداری سمنان آماده اطفای حریق احتمالی مراتع شود

مهدیشهر- نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس با اشاره به شرایط اقلیمی استان و احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، گفت: مدیریت بحران استان باید آماده اطفای حریق احتمالی مراتع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو بعد از ظهر شنبه در بازدید مراتع و جنگل‌های شمال شهرستان مهدیشهر بابیان اینکه با توجه به فصل گرما و خشک بودن بوته‌ها و نبود بارندگی کوچک‌ترین عاملی باعث ایجاد حریق در مراتع و جنگل‌ها خواهد شد، ابراز داشت: مدیریت بحران استانداری سمنان باید به این منظور آمادگی لازم را داشته باشد.

وی بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفای حریق میان همیاران طبیعت، نیروهای حفاظت، دامداران و بهره برداران ضروری است، افزود: این افراد در صورت بروز کوچک‌ترین حریقی تا رسیدن نیروها می‌توانند از سرایت آتش پیشگیری کنند لذا آموزش رکن اساسی است.

عضو خانه ملت بابیان اینکه حریق باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و نزدیک شدن به فرسایش خاک می‌شود، ابراز داشت: ادامه این روند ایجاد آلودگی هوا، عدم تولید اکسیژن و پیشروی بیابان را در پی خواهد داشت.

گلرو بابیان اینکه بدون مشارکت و حضور مردم حفاظت از عرصه وسیع منابع طبیعی و محیط زیست امکان پذیر نیست، تصریح کرد: می‌بایست شرایطی فراهم شود تا همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تلاش کنند.

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ منابع طبیعی اقدام مهمی که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد، افزود: این مهم می‌تواند با سامان دهی علاقه مندان و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست در قالب تشکیل گروه‌های مختلف محقق شود.

نظر شما