شناسهٔ خبر: 67742295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق جنوبی استان بوشهر توسعه می‌یابد

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی و صنایع مختلف برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی گفت: در توسعه کتابخانه عمومی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندر کنگان، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت در عرصه فرهنگی دانست و اظهار داشت: با وجود دنیای پر رنگ و لعاب فضای مجازی، متأسفانه مقوله کتاب و کتابخوانی کمرنگ شده و لازم است در این زمینه به‌صورت کلان در سطح ملی برنامه‌ریزی و اقدام مناسب انجام گیرد.

وی آثار مطالعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی بسیار بالاست و آثار روحی و روانی بسیار مثبتی بر جامعه و ساخت شخصیت افراد می‌گذارد.

نماینده شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس توجه به مسئولیت‌های صنایع در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در توسعه زیرساخت‌های ایجاد کتابخانه عمومی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این راستا از هیچ کمکی در حوزه کتاب و کتابخوانی دریغ نخواهم کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقرار بزرگترین صنایع گاز و پتروشیمی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر از جمله پارس جنوبی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات از محل شورای راهبردی شرکت‌ها و صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای توسعه کتابخانه عمومی شهری و روستایی یک ضرورت است.

حیدر راهب نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر و بیان نیازها و کمبودها خاطرنشان کرد: ساختمان کتابخانه‌های عمومی آبدان و دوراهک به ترتیب بیش از 95 و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام و تجهیز آنها بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. از محل مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت و گاز و یا تملک دارایی اعتبارات لازم برای تکمیل، افتتاح و تجهیز این طرح‌ها تأمین شود.

وی با اشاره ضرورت تعمیرات کتابخانه عمومی غدیر کنگان بیان کرد: شهر شیرینو و روستای پرک فاقد کتابخانه عمومی هستند که امکان اختصاص زمین برای آنها از سوی مسئولین و معتمدین این دو منطقه وجود دارد، اما برای ساخت آنها نیازمند بودجه مناسب هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه شهرستان عسلویه دارای کمترین سرانه کتابخانه‌ای در استان بوشهر است تأکید کرد: با توجه به وجود صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در عسلویه در ساخت کتابخانه‌ای عمومی در این شهر باید تسهیل شود.

راهب از ساخت و تکمیل کتابخانه عمومی دوم شهر جم تا دهه فجر سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برای تجهیز آن بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در مناطقی که فاقد جمعیت استاندارد برای احداث کتابخانه هستند مانند برخی روستاها و حاشیه شهرها، می‌توان با راه‌اندازی کتابخانه سیار ضمن ارائه خدمات به علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در ترویج فرهنگ مطالعه نیز اقدام شود. در صورت تأمین خودرو برای این مسئله از سوی مسئولین شهرستان، کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی تجهیز، نگهداری و تأمین نیرو کتابخانه سیار را دارد.

انتهای پیام/190

نظر شما