شناسهٔ خبر: 67744383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ فرد به جرم تخریب جنگل سوهای نمین دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری نمین از دستگیری ۲ فرد متخلف به جرم تخریب جنگل‌های منطقه سوها در شهرستان نمین خبر داد.

صاحب‌خبر -

مظفر جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اقدام به‌موقع نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان نمین و بخش ویلکیج یک فرد هنگام قطع درختان جنگلی منطقه سوها برای ایجاد کوره زغال و فرد دیگر هم در حین حمل زعال جنگلی با موتورسیکلت دستگیر شد.

وی افزود: ادوات قطع و موتورسیکلت فرد خاطی توقیف و متخلفان با تکمیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری نمین با هشدار جدی به متجاوزین و متصرفین عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین مخربین جنگل اظهار کرد: خط قرمز ماموران منابع طبیعی حفاظت و تامین امینت در عرصه‌های منابع طبیعی است و مصمم هستیم با متجاوزین، متخلفین و متصرفین به این مواهب الهی و خدادادی برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

نظر شما