شناسهٔ خبر: 68301948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشد ۷ برابری اعتبارات آموزش‌های مهارتی در گلستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به رشد چند برابری بودجه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای در استان طی فعالیت دولت سیزدهم گفت: در دولت شهید رئیسی بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان از ۱۵ میلیارد تومان به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حمزه کرایلو ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازتعریف است، اظهارداشت: هنوز بخشی از جامعه، اشتغال را منحصر در دستگاه‌های دولتی می‌دانند در حالیکه رشد جامعه از مسیر مهارت‌آموزی و کارآفرینی می‌گذرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به رشد چند برابری بودجه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای در استان طی فعالیت دولت سیزدهم گفت: در دولت شهید رئیسی بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان از 15 میلیارد تومان به 104 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف می‌توانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرابگیرند، افزود: 19 گروه هدف از جمله سربازان، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و غیره از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند. اولویت خود را گروه سنی 10 سال به بالا هدف‌گذاری کرده‌ایم تا آموزش‌های مهارتی را در جامعه نهادینه کنیم.

کرایلو با اشاره به افتتاح نخستین کارگاه هوش مصنوعی استان در شهرستان گنبدکاووس گفت: در دولت سیزدهم تعداد مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای از 17 به 20 مرکز و تعداد فضاهای آموزشی نیز به حدود سه هزار و 600 کارگاه افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی در استان بیان داشت: در دولت سیزدهم سرانه آموزش‌های مهارتی از 12.28 ساعت به 15.85 ساعت افزایش پیدا کرد. ضمن اینکه سرانه فضای آموزشی استان نیز از 368 به 379 سانتی متر مربع افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان درباره افزایش سهم درآمد شهروندان گلستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در دولت سیزدهم نرخ دسترسی به آموزش‌های مهارتی در استان از 6.1 به 9.86 درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/582/.

نظر شما