شناسهٔ خبر: 68303902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر:

۱۲۷ هکتار از اراضی کاشمر نهال کاری شده است

کاشمر- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر از کاشت نهال در ۱۲۷ هکتار از اراضی شهرستان کاشمر با اعتبار یک میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، میثم روشنی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش کیفیت آب و هوای منطقه و در راستای احیای منابع طبیعی کاشت نهال انجام گرفت اظهار کرد: تاکنون در ۷ نوبت این نهال‌ها آبیاری شده اند که ۹۰ درصد از نهال‌های کاشته شده سبز هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر افزود: نگهداری نهال در دمای ۴۲ درجه کویر کار سختی است ولی تمام تلاشمان را برای نگهداری این نهال‌ها بکار گرفته ایم، امسال هم اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای دو نوبت آبیاری نهال‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون در احیای عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است، تولید نهال رایگان در شهرستان برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی، توسعه جنگل‌ها و حتی فضای سبز شهری را در حال انجام هستیم.

روشنی بیان کرد: اجرای طرح‌های نهضت مردمی کاشت یک میلیارد نهال توسط ادارات، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، روحانیون، دهیاری‌ها، معدن کاران و سمن‌های زیست‌محیطی و در منطقه تاکنون انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر افزود: آموزش، ترویج و جذب مشارکت مردمی از اهداف اداره منابع طبیعی است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ کارگاه آموزشی و کلاس‌های ترویجی برای نسل جوان و نوجوان و بهره‌برداران منابع طبیعی برگزار شده است.

وی از برگزاری کارگاه اطفا حریق با مشارکت ۱۱ شهرستان استان در کاشمر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون هزار و ۳۷۵ نفر به عنوان همیار طبیعت جذب شده اند تا بتوانیم فرهنگ‌سازی منابع طبیعی را بهتر پیش ببریم.

روشنی بیان کرد: در راستای اخذ اسناد مالکیت دولت در اراضی ملی و صدور گواهی‌های مستثنیات در عرصه‌های کل شهرستان نیز اقداماتی انجام شده است و از ابتدای امسال تاکنون پاسخ ۶۰۰ فقره استعلام که مربوط به اشخاص، معادن و اعتراضات افراد به شعب قضائی بوده است داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت: در راستای ایجاد مسکن ملی نیز در ۵ روستای فرشه، قوچ پلنگ، گندم‌بر، تل‌آباد و نقاب بیش از ۶۵ هکتار از اراضی ملی برای مسکن روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در شهر کاشمر نیز برای توسعه حریم شهر ۵۹۴ هکتار اراضی ملی مجاور حریم تحویل اداره راه و شهرسازی می‌شود از این مقدار ۱۸۰ هکتار برای تولید مسکن در نظر گرفته شده است.

روشنی همچنین از واگذاری زمین به طرح‌های تولیدی و صنعتی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۲۳ مورد درخواست داشته‌ایم که ۱۳ مورد آن به مساحت ۱۶۵ هکتار به نتیجه رسیده و زمین واگذار شده است.

نظر شما