شناسهٔ خبر: 67744344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر بهداشت خبر داد

افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌ها در دولت سیزدهم/ ۸۰۰۰ تخت جدید آماده افتتاح است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی گفت: با تلاش دولت رئیسی ۱۴ درصد به ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده و هم‌اکنون ۸۰۰۰ تخت دیگر آماده افتتاح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بهرام عین اللهی امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در آئین بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله (ع) در مرز بین‌المللی خسروی که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اقبال روز افزون زائران اربعین و گرمای هوا در دولت شهید رئیسی برنامه مناسبی برای تأمین سلامت این عزیزان اجرایی شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مرز شلمچه و در سال گذشته در مرز مهران شاهد بهره‌برداری از مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به استقبال رو به افزایش از مرز خسروی و نزدیکی این مرز به عتبات عالیات، ضرورت ایجاد یک مرکز درمانی در این مرز کاملاً احساس می‌شد که دو سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد.

عین اللهی ادامه داد: با همت استاندار و مجموعه علوم پزشکی استان، این پروژه مهم در مدت زمان کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به جایگاه تاریخی مرز خسروی، تاکید کرد: اربعین سال گذشته حدود یک میلیون نفر از مرز خسروی تردد کردند و با توجه به مزیت‌های این مرز، پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به حدود ۱.۵ تا دو میلیون نفر برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این مرکز درمانی با برخورداری از امکانات درمانی، پزشکی، آزمایشگاهی و عکس برداری مناسب آماده خدمات‌رسانی در ایام اربعین و خارج از ایام اربعین است.

عین اللهی بر کنترل بهداشتی پایانه‌های مسافری کشور تاکید کرد و ادامه داد: با استقرار این مجموعه، نظارت‌های لازم در زمینه کنترل بیماری‌ها در این مرز مسافری انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه به صورت جهادی و با همدلی و همراهی و پیگیری‌های مستمر استاندار کرمانشاه، اورژانس کشور، نماینده شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر افزایش ۱۷ هزار تختی ظرفیت بیمارستان‌های کشور در طول سه سال دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: با تلاش دولت دکتر رئیسی ۱۴ درصد به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است.

عین اللهی اظهار کرد: وعده ما افتتاح ۱۰۰۰ تخت در هر ماه تا پایان دولت بود و بسیاری از این پروژه‌ها دارای ۹۰ درصد پیشرفت بوده و ۸۰۰۰ هزار تخت دیگر نیز آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: یک مرکز بیمارستانی خوب در سرپل ذهاب با کمک خیران احداث شده که تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم این بیمارستان تا پایان سال آماده افتتاح شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمه شدن پنج دهک پایین جامعه به صورت رایگان و درمان کودکان زیر هفت سال را یکی از افتخارات دولت شهید رئیسی دانست و گفت: امروز نیمی از جمعیت ایران از خدمات رایگان بیمه استفاده می‌کنند و این افتخار بزرگی برای همه ما است.

نظر شما