شناسهٔ خبر: 67741090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور بیش از ۱۴ هزار سند روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: طی سه سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۸۸ فقره سند برای واحد‌های مسکونی روستایی و هزار و ۸۹۷ فقره برای واحد‌های مسکونی شهری صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: تاکنون ۷۹ هزار و ۹۳۰ فقره سند برای واحد‌های مسکونی روستایی استان به میزان ۸۳.۷ درصد کل این واحد‌ها صادر شده و استان زنجان در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: این نهاد به بحث صدور سند مالکیت واحد‌های روستایی تأکید جدی دارد که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه توسعه روستا پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد، افزود: برای نهادینه سازی این سیاست، ابزار‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می‌توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند.

نظر شما