شناسهٔ خبر: 67736763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به همت معاونت تبیین و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور؛

ضمیمه شماره (6) نشریه الکترونیکی بصائر منتشر شد

نشریه الکترونیکی بصائر ضمیمه شماره (6) به موضوع «تحلیل موقعیت ایران و انقلاب اسلامی در مواجهه با جبهه استکبارجهانی » پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در بخشی از متن این شماره آمده است:

دنیا از طریق عملیات‌های میدانی ما متوجه شده است. آنچه گفته می‌شود عمل می‌کنیم. و آنچه عمل می‌کنیم آن را می‌گوییم.. شهید امیرعبداللهیان چند شب قبل از عملیات بزرگ وعده صادق علیه صهیونیست ها،  با من تماس ‌گرفت و  گفت که « آمریکایی‌ها از طریق واسطه خود کشور سوئیس تماس گرفتند که اگر بخواهید با استفاده از موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کنید و تلفات زیاد بگیرید ما ممکن است وارد عمل شویم. اگر می‌خواهید بزنید خفیف بزنید.» به شهید امیرعبداللهیان گفتم این پیام سرشار از ضعف و انفعال است. و ایشان هم مقتدرانه جواب می داد. آن موقع قرآن را باز کردم سوره طه آیه 17 به بعد نمایان شد که می فرمود «وَمَا تِلْكَ بِيَمِينِكَ يَا مُوسَى ﴿١٧﴾ و ای موسی! این [قطعه چوب] در دست راستت چیست؟  قَالَ هِيَ عَصَايَ أَتَوَكَّأُ عَلَيْهَا وَأَهُشُّ بِهَا عَلَى غَنَمِي وَلِيَ فِيهَا مَآرِبُ أُخْرَى ﴿١٨﴾ گفت: این عصای من است، بر آن تکیه می زنم، و با آن برگ درختان را برای گوسفندانم فرو می ریزم و مرا در آن نیازهای دیگری هم هست. (۱۸)قَالَ أَلْقِهَا يَا مُوسَى ﴿١٩﴾ خدا فرمود: ای موسی! آن را بیفکن. (۱۹) فَأَلْقَاهَا فَإِذَا هِيَ حَيَّةٌ تَسْعَى ﴿٢٠﴾ پس آن را افکند، ناگهان ماری عظیم شد که به سرعت می شتافت. (۲۰)»

کشورهای مختلفی تماس گرفتند اگر به اسرائیل حمله نکنید ما جنگ در غزه را متوقف خواهیم کرد. اگر هم زدید آرام بزنید. ایران به یک قدرتی رسیده است و مهم تر از آن تاثیر این قدرت است. و اراده این قدرت که نمی‌تواند فضای سیاسی علیه آن تنگ باشد. نباید ایران را عصبانی کند. دنیا به این واقعیت رسیده است. نباید ایران ناراحت شود. با منافع ایران نمی‌توان بازی کرد. ما به اذن خداوند و برکت تصمیمات عظیم و حکیمانه مقام معظم رهبری در حال تثبیت این معادلات هستیم. این عملیات وعده صادق در انقلاب ما یک تصمیم بی نظیر بود. با قاطعیت عرض می کنم که از روز پیروزی انقلاب تا امروز این تصمیم بی‌نظیرترین تصمیم بود؛ در شجاعت تصمیم و منطق تصمیم. در شجاعت توام با عقلانیت و تنظیم اندازه‌ها. این اندازه‌ها خیلی مهم است؛ که تا چه اندازه عمل کنید که دست دشمن بسته باشد  و دست شما باز باشد؛ چه زمانی و با چه منطقی. اینکه دشمن را غافلگیر نکردیم برای اینکه مشروعیت عمل خود را در عرصه بین الملل اثبات کنیم. قبل از حمله به همه کشورهای اعلام کردیم که ضربه خواهیم زد و این اعلام مشروعیت ایجاد کرد. بیشتر کشورها حرکت ما را تائید کردند اما درخواست کردند این اقدام صورت نگیرد؛ چون منطقه به سمت نا آرامی پیش خواهد رفت. جنگ گسترش پیدا خواهد کرد. این یعنی قدرت؛ قدرت چه زمانی ساخته شد و با چه منطقی ساخته شد. امروز قدرت‌ها را با اراده و تاثیر می‌شناسند و ما تمامی میدان‌های تاثیر را در اختیار داریم.

 ما به اقتصاد جهانی مسلط هستیم؛ یعنی تاثیر بالقوه و بالفعل داریم. جمهوری اسلامی بر سیاست‌های منطقه مسلط هست. صاحب اراده و استقلال واقعی داریم. هیچ قدرت ظالم را نمی‌پذیریم. این موارد انقلاب ما را حفظ کرده است. اینکه هنوز تمامی قدرت‌های بزرگ، دشمنان انقلاب ما هستند، نشان دهنده این است که انقلاب بر اصول و ارزش‌های خود ایستاده است. 

در قضیه وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود. این اراده در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی گاه اراده خداوند و اراده مردم است. دشمن با تمامی ابزارها به میدان آمد؛ از جنگ خارجی تا تحریم سرسختانه و و سهمگین اقتصادی تا ترور، نبردهای تکفیری و جنگ‌های فرهنگی و رسانه‌ای و همه راههای انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطراتی جدی مواجه کرد. الان جمهوری اسلامی به نقطه‌ای از عظمت رسیده است که هیچ عملی از سوی دشمن را بدون پاسخ نمی‌گذارد. دشمنان فکر می‌کردند به سادگی می‌توانند نظام را ساقط کنند. اما باید به آنها گفت، هیچ نگرانی از جنگ نداریم و نمی‌ترسیم و قادریم دشمنان را از ابعاد دورتر نابود کنیم. 

دشمنان در سالیان اخیر از طرق مختلف به دنبال فروپاشی نظام مقدس اسلامی بودند و هستند و خواب های آشفته برای در هم شکستن اراده و امید می‌دیدند و تلاش کردند نظام را از درون ضعف، از هم گسیختگی و افسرده به جهانیان نشان دهند. آن ها با تحریم، تهدید نظامی و عملیات‌های گوناگون روانی با اعمال خطوط فشار از همه جهت بدنبال نابودی جمهوری اسلامی بودند. اما ایران بزرگ با حمایت و راهبری‌های رهبر معظم انقلاب تمامی رویاهای دشمن را با اراده زیر پا گذاشت و افکار شیطانی را باطل کرد  و این عظمت رهبر انقلاب را نشان می‌دهد. امروز می‌توان گفت توطئه‌های اخیر دشمن با شجاعت سیاسی، دوراندیشی، و هدایت‌های ولی امر مسلمین که ما را  هدایت می‌کند تعیین کننده و قاطع می‌باشد و دشمن را دچار یأس و سرخوردگی کرده است. 

متن کامل این شماره در لینک زیر آمده است:

https://www.basijasatid.ir/node/85790

انتهای پیام/

 

نظر شما