شناسهٔ خبر: 67735958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه ‌بازدید کرد

ارومیه- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند مرمت این قلعه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید عزت‌الله ضرغامی روز شنبه در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان غربی به قلعه تاریخی بدلبو رفت و ضمن بررسی وضعیت مرمت آن، روند ساخت هتل بوتیک در این محل تاریخی را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید، مدیران استانی نیز در خصوص وضعیت این قلعه، ساخت هتل بوتیک و همچنین راه دسترسی به این مکان تاریخی تفریحی توضیحاتی ارائه داده و وزیر میراث فرهنگی در خصوص رفع مشکلات آن، قول مساعد داد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این بازدید گفت: تسریع در اقدامات مرمتی این مجموعه ضروری است و باید تعامل لازم در این خصوص صورت گیرد.

ضرغامی افزود: آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه آب و هوای بسیار خوبی دارد که می تواند فرصتی مناسب برای جذب گردشگر باشد.

وی اضافه کرد: معرفی مجموعه های گردشگری و زیرساخت های این بخش می تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

به گزارش ایرنا، قلعه بدلبو ارومیه در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته که علاوه بر داشتن معماری تاریخی از مزیت‌های گردشگری طبیعی نیز برخوردار است؛ این قلعه دارای بخش‌های مختلف از جمله ۲۰ سوئیت و حمام سنتی بوده و از جمله ویژگی‌های معماری قلعه تاریخی بدلبو وجود تعداد زیاد قوس‌های آن است که به نوبه خود درمیان آثار تاریخی آذربایجان غربی کم‌یاب است.

این قلعه درصورت بهره برداری می تواند به اولین هتل بوتیک استان یا اقامتگاه بوم گردی فاخر تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه ‌بازدید کرد

قلعه‌ تاریخی بدلبو در ۱۴ کیلومتری جاده سرو و در محال نازلو ‌چای واقع و به احتمال زیاد قلعه به خاطر جلوگیری از مزاحمت اشرار در دوره حکمرانی شجاع الدوله برادر اقبال الدوله حاکم ارومیه ومصادف با سلطنت ناصرالدین شاه ساخته شده است.

این قلعه از بخش های مختلفی شامل ساختمان های پیرامون، عمارت اصلی، برج و بارو تشکیل شده و مصالح بکاربرده شده درآن نیز بیشتر از ملات چینه گلی، خشت، آجر و سنگ بوده و به مرور زمان به علت عدم استفاده و همچنین فرسایش طبیعی و دخل و تصرفات انسانی، دچار آسیب شده و بخش هایی از آن از بین رفته است.

این مجموعه تاریخی دارای وسعتی بیش از ۱۶ هزار مترمربع بوده و چشم انداز و محیط پیرامون آن دارای جاذبه های بصری زیبایی از باغات انگور و سیب است و از هوایی سالم و پاک برخوردار است.

هتل بوتیک به آن دسته از هتل‌ها گفته می‌شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند آن‌ها به طور معمول کوچک‌تر از گراندهتل‌ها بوده و علاوه بر توجه به لوکس بودن و زیبایی بنا، به چیدمان هنری کار دقت می شود.

نظر شما