شناسهٔ خبر: 67742725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع همدان

شهره اکبری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از برداشت ۶۱۵ تن کلزا از مزارع شهرستان همدان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری، افزون‌ بر ۲۰۵ هکتار از اراضی آبی شهرستان همدان زیر کشت کلزا قرار دارد.

صاحب‌خبر -

رحمان ایرانپور با اشاره به اینکه به‌طور میانگین حدود سه تن در هکتار کلزا از مزارع برداشت می‌شود، افزود: با توجه به سطح زیرکشت موجود، حدود ۶۱۵ تن دانه روغنی از مزارع همدان به مراکز خرید دولتی به منظور استحصال روغن تحویل داده شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان همچنین یادآور شد: بهبود ساختمان خاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع، افزایش مواد آلی و ارتقای حاصلخیزی خاک را می‌توان از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد. 

ایرانپور با تاکید بر اینکه کلزا از مهم‌ترین گیاهان زراعی است که از دانه آن برای تولید روغن استفاده می‌شود، گفت: کشاورزان این دانه روغنی استراتژیک را می‌توانند در تناوب با گندم و جو به عنوان یک محصول پاییزه اقتصادی کشت کنند.

وی افزود: هزینه اولیه برای کشت کلزا پایین‌تر از محصولات دیگر بوده ضمن اینکه قیمت خرید تضمینی آن دو برابر قیمت گندم و از لحاظ اقتصادی برای کشاورزان به صرفه است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ایرانپور افزود: روغن کلزا در مقایسه با روغن حاصله از سایر دانه‌های روغنی، به دلیل حضور اسیدهای چرب اشباع نشده، بدون کلسترول و از کیفیت غذایی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

نظر شما