شناسهٔ خبر: 67733344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

خطیبان جمعه استان هم در خطبه‌های نماز جمعه به بیان مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خطیب موقت نماز جمعه ساوه وقت شناسی در دفاع از حریم ولایت را از مهمترین درس‌های تأثیرگذار واقعه عاشورا دانست.
حجت الاسلام اسلامی گفت: عزاداری برای امام حسین علیه السلام و شهدای دشت کربلا موجب تداوم اسلام ناب محمدی(ص) و مقابلۀ جدی با ترفند‌های دشمنان شده است.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین حضور هوشمندانه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از عوامل اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب مردم بدون توجه به اینکه از کدام جریان سیاسی است باید برای حراست از اصولی که ریشه در انقلاب اسلامی دارد، تلاش کند.
---------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات خدمت به مردم را از افتخارات دولت دانست و گفت: دولت‌ها باید به برنامه‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اهتمام جدی داشته باشند و با اجرای این دستورات، ظرفیت پیشرفت و آبادانی کشور را مهیا کنند.
---------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به نقش حضرت زینب سلام الله علیها در اشاعه نهضت کربلا گفت: اگر این بانوی بزرگ و امام سجّاد صلوات الله علیه در طول روز‌های اسارت، قیام امام حسین علیه السلام را تبیین نکرده بودند، حقیقت فلسفه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی‌ماند.
--------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند با اشاره به اینکه قبول مسئولیت در جمهوری اسلامی عامل رسیدن به مناصب و موقعیت‌های منزلتی و اقتصادی نیست، گفت: با چنین نگاهی شکست و پیروزی در انتخابات چندان معنایی ندارد و آنکه رأی کمتری از مردم گرفته خود را شکست خورده نمی‌داند و کمک به دولت مستقر را وظیفه خود می‌داند.
---------
حجت الاسلام سعیدی خطیب جمعه کمیجان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: آزادگی، برپایی حق و عدالت و زنده نگه داشتن اسلام و از اهداف قیام امام حسین علیه السلام بوده است که امروز باید سر لوحه همه ما و مسئولین باشد.
--------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان و ستمکاران را از جمله درس‌های بزرگ عاشورا دانست و گفت: امروز درکربلایی دیگر، یزید زمان اسرائیل غاصب و جنایتکار است که هر روز کودکان و زنان بی‌گناه غزه و فلسطین را به خاک و خون می‌کشد.
-------
حجت السلام ابراهیمی امام جمعه زرندیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آن را نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی توانست از رأی ۵۵ میلیونی مردم در این دو مرحله حتی به قیمت شهادت دو مأمور انتظامی به خوبی صیانت کند و رئیس جمهور منتخب هم باید تمام وقت و همت خود را در مسیر خدمت بدون منت به مردم به کار بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_11333041"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4286970/11333041?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما