شناسهٔ خبر: 67735104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شورای هیئات مذهبی مازندران:

هیات در تمام عرصه ها میدان دار است/ تقدیر از خادمان حسینی

ساری- رییس شورای هیئات مذهبی مازندران گفت: هیئات به عنوان تشکل وسیع مردمی در تمام عرصه ها براساس منویات مقام معظم رهبری در میدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی باقری جمعه شب در ویژه برنامه شبکه تبرستان با تقدیر از هیئات مذهبی استان در برپایی واقامه عزای حسینی اظهار کرد: هیئات و مردم ولایتمدار استان در ایام سوگواری سرو و سالار شهیدان با جان ودل، بی ریا مراسم عزاداری برپا کردند.

مشاور عالی شورای هیئات مذهبی کشور با تاکید براینکه هیأت‌ها به صورت خود جوش و مردمی اداره می‌شوند، افزود: این هیئات محافل عزاداری و اطعام دهی را در دهه اول ماه محرم برگزار کردند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان به تبیین جایگاه هیئات پرداخت و افزود: هیئات به عنوان تشکل وسیع مردمی در تمام عرصه بر اساس منویات مقام معظم رهبری در وسط میدان بوده وهست.

باقری اظهار کرد: در چار چوب قانون اساسی جمهوری اسلامی، همه اقوام و ملیت‌ها با هر گویش و پوششی، با هر آئینی می‌توانند در مراسم عزاداری، دسته روی و موکب ها شرکت و مشارکت کنند.

مشاور عالی شورای هیئات مذهبی کشور ابراز امیدواری کرد: حفظ شعائر اسلامی، ترویج سنت وسیره اهل بیت (ع) و جهاد تبیین از جمله وظایف و شاخص‌هایی هستند که شورای هیئات برآن اجرای آنها تاکید داشته و عملیاتی کرده است.

وی با استناد بر منویات مقام معظم رهبری افزود: هیئات مذهبی در مدیریت فرهنگی جامعه نقش بسیار مهم و حساسی دارند و حاکمیت باید از این نیروی عظیم مردمی در مدیریت فرهنگی استفاده کند و این در واقع حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و کمک به دولت و حاکمیت است.

نظر شما