شناسهٔ خبر: 67726813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان

در پی قطعی گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و رسانه‌ها در سراسر جهان مختل شد.

صاحب‌خبر -

در پی قطعی گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات که احتمالا از مایکروسافت آغاز شده، فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و رسانه‌ها در سراسر جهان مختل شد.

به گزارش یورونیوز، قطعی بزرگ فناوری اطلاعات که احتمالا از مایکروسافت آغاز شده امروز جمعه ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر) موجب شد فعالیت عادی بانک‌ها، رسانه‌ها و خطوط هوایی تحت تاثیر قرار گرفته و باعث هرج و مرج در فرودگاه‌ها و لغو پرواز‌ها شود.

گمان می‌رود که این قطعی به دلیل قطعی سرویس‌های آزور و آوتلوک ۳۶۵ مایکروسافت باشد.

خطوط هوایی مانند کانتاس در استرالیا و حداقل دو شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در ایالات متحده، خطوط هوایی فرانتیر و «سان‌کانتری ارلاینز» مجبور به توقف پرواز‌های خود شده‌اند.

مسافران در فرودگاه‌های آمستردام، لندن و لس آنجلس تصاویری از صف‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. همچنین، یک نقص فنی منجر به هرج و مرج در فرودگاه سیدنی شده است. به طوری که مسافران نمی‌توانند چمدان‌های خود را دریافت کنند.

علاوه بر این، شرکت هندی SpiceJet مشکلاتی را در فعالیت عادی خود گزارش کرده است. هندی‌ها نیز تصاویری از صف‌ها را به صورت آنلاین منتشر می‌کنند.

روزنامه تایمز انگلیس نیز از اختلال در کار بزرگترین اپراتور راه آهن انگلیس، Govia Thameslink Railway خبر داد.

به طور مشابه، فرودگاه پاریس و برلین در تمام خدمات خود به دلیل نقص فناوری اطلاعات با اختلال مواجه شدند.

ماکروسافت در ایکس نوشت: «ما در حال بررسی مشکلی هستیم که بر توانایی کاربران برای دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف مایکروسافت ۳۶۵ تأثیر می‌گذارد.»

قطع سایبری بر مشاغل در سراسر جهان از جمله خطوط هوایی، بانک ها، سوپرمارکت ها، رسانه‌ها و حتی بورس لندن تأثیر گذاشت و در فعالیت‌های تجاری منظم خود با اختلال مواجه شد. شرکت‌های بزرگ، مانند مک‌دونالدز، مشکلات ارتباطی مختلفی را در بخش خدمات مشتریان خود گزارش کردند و خدمات اضطراری ۹۱۱ در چندین ایالت از ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفت.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما