شناسهٔ خبر: 67726434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاطم دریا در تنگه هرمز و دریای عمان

امروز، افزایش باد جنوب شرقی بر روی دریای عمان و نقاطی از تنگه هرمز و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات، رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز جمعه ۲۹تیر، گفت: امروز در ساعات صبح تا بعدازظهر افزایش باد شرقی- جنوب شرقی در دریای عمان و محدوده تنگه هرمز و متلاطم شدن دریا پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود تردد شناورهای سبک و صیادی طی این ساعات با احتیاط صورت گیرد.

وی گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات سردشت بشاگرد، رشد ابر و رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود. 

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود. در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع ناپایداری موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گرد و غبار محتمل خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: شنبه و یکشنبه دریای عمان و تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی نسبتا مواج پیش بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد طی این دور روز گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج گاهی به ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید.

وی افزود: توصیه می‌شود ضمن اجتناب از تردد شناورهای سبک، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها در بنادر استان صورت بپذیرد.

سی سی پور گفت: به لحاظ دمایی نوسانات دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما