شناسهٔ خبر: 67725940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انصار الله یمن از خطوط قرمز اسرائیل عبور کرد

آویگدور لیبرمن رهبر حزب«اسرائیل بیتنا» گفت: کسی که جلوی موشکها به کریات شمونه و ایلات را نمی گیرد نباید از دریافت آنها در تل آویو شگفت زده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم پهپادی که تل آویو را هدف قرار داد شناسایی و کشف کرد اما« به دلیل خطای انسانی» آن را سرنگون نکرد.

از سوی دیگر، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که این پهپاد رصد شد اما به دلیل آن که هدف دشمن تشخیص داده نشد، سرنگون نشده است.

د رواکنش به این حمله «یائیر لاپید» رهبر مخالفان اعلام کرد که انفجار پهپاد یک  دلیل دیگر بر این است که دولت نمی داند و نمی تواند امنیت شهروندانش را تأمین کند.

لاپید افزود: کسی که بازدارندگی را در شمال و جنوب از دست بدهد در قلب تل آویو هم از دست می دهد.

یک مسئول نظامی اسرائیلی نیز اعلام کرد که هیچ احتمالی درباره منشأ پهپادی که تل آویو را هدف قرار داد بعید نیست.

آویگدور لیبرمن رهبر حزب«اسرائیل بیتنا» نیز گفت: کسی که جلوی موشکها به کریات شمونه و ایلات را نمی گیرد نباید از دریافت آنها در تل آویو شگفت زده شود.

ایتمار بن غفیر وزیر امنیت قومی اسرائیل نیز گفت که از خط قرمز اسرائیل عبور شد.

در همین حال، انصار الله یمن در عملیاتی بی‌نظیر شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله پهپادی قرار داد.

 انصار الله طی بیانیه‌ای رسما مسئولیت حمله به تل آویو را بر عهده گرفت.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی تاکید کرده که بر اثر اصابت پهپاد به ساختمانی در تل آویو، یک صهیونیست کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.

در همین حال خبرنگار روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام کرد که سامانه‌های رصد زمینی، هوایی و دریایی نتوانسته‌اند این پهپاد را از لحظه نفوذ به اراضی اشغالی تا اصابت به تل آویو رصد کنند و این یک شکست عملیاتی بزرگ است.

برخی منابع نیز از وارد شدن خسارت به دفاتر وابسته به کنسولگری آمریکا در تل‌آویو بر اثر این حمله خبر دادند.

انصار الله یمن تاکید کرد که به زودی جزئیات این عملیات را اعلام خواهد کرد.

ارتش آمریکا نیز گفته ۴ پهپاد را که به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

شهردار تل آویو از اعلام وضعیت آماده‌باش در این شهر خبر داده است.

تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که حمله پهپادی به تل آویو در بحبوحه جنگ و اوج آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده است.

منابع عبری زبان گفتند سامانه‌های دفاعی قادر به رهگیری پهپادها نبودند.

این منابع همچنین بیان کردند که حتی آژیر خطر هم در تل آویو فعال نشده است.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و پاسخ به جنایات و نسل‌کشی ارتش اشغالگر صهیونیستی در حق مردم غزه، هدفی مهم را در منطقه اشغالی یافا یا همان تل آویو مورد حمله قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که این حمله با پهپادی جدید به اسم "یافا" انجام شده که قادر به دور زدن سامانه‌های رهگیری دشمن است و توسط رادارها نیز قابل شناسایی نیست و این عملیات کاملا موفقیت‌آمیز بوده است.

نیروهای مسلح یمن در ادامه این بیانیه منطقه اشغالی یافا را به عنوان منطقه‌ای غیر امن و جزو اهداف اصلی خود اعلام کرد و گفت ما بر هدف قرار دادن جبهه داخلی دشمن و عمق اراضی اشغالی متمرکز خواهیم شد.

نیروهای مسلح یمن با اعلام این عملیات بی‌نظیر تاکید کرد که دارای بانکی از اهداف در فلسطین اشغالی از جمله اهداف حساس نظامی و امنیتی است و به یاری خداوند متعال در مسیر ضربه زدن به این اهداف در پاسخ به کشتارها و جنایات روزانه دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه گام برخواهد داشت.

نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد به عملیات‌های خود در راستای پشتیبانی از مجاهدان قهرمان غزه که از امت اسلامی و عربی دفاع می‌کنند، ادامه خواهد داد و این عملیات‌ها تا پایان جنگ علیه غزه و لغو محاصره ملت فلسطین در این باریکه متوقف نخواهد شد.


 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما